RotK
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Som Eowyn sa, i Sthlm är det mer människor som eftertraktar biljetter. Här uppe i Härnösand köade jag och min kompis i två (och en halv, har jag för mig) timme, och vi var tvåa i kön (han som stod före kom ungefär några sekunder före oss). Jag hade nog trott att det skulle vara mer rusch, men eftersom vi bor så nära Sundsvall (fem mil) så åker väl de flesta dit, antar jag. Ska absolut köa för biljetter i år igen, hur mycket förkylningar man än drar på sig (det var ruskigt kallt i November senast).Ayrabeth skrev:hmm..hur många timmar innan börjar folk egentligen att köa?? dygn??
tja den täcker väl X antal sidor i boken....men undrar hur slaget framför mörkerts portar kommer att te sig...en liten ljus plupp i ett STORT virvarr av orcher typ??*P* skrev:Undrar hur lång striden på Pelennors slätt blir? Med tanke på hur lång striden vid Helms djup gjordes borde den ju vara hela filmen.
Rama skrev:Hehehe, skulle inte få för mig att stå och köa längre än 10 minuter för någon film. Känns dumt att slösa en massa tid på att stå och stirra nån i nacken när jag kan se filmen lite senare iaf. Men jag kanske börjar bli gammal och vill använda tiden jag har kvar till vettigare saker.
ehh...man står inte direkt och stirrar folk i nacken i 3 dygn...man lägger sakerna på ett ställe och sen så traskar man omkring. jag va lite överallt! och det blir sådan otrolig stämning där i kön! alla vill ju VERKLIGEN se den på premiären! jag ska defenitivt köa i år igen! och lite längre!
Vet du vad? Till och med jag hajade att man inte står och stirrar i 3 dygn.Eowyn skrev:Rama skrev:Hehehe, skulle inte få för mig att stå och köa längre än 10 minuter för någon film. Känns dumt att slösa en massa tid på att stå och stirra nån i nacken när jag kan se filmen lite senare iaf. Men jag kanske börjar bli gammal och vill använda tiden jag har kvar till vettigare saker.
ehh...man står inte direkt och stirrar folk i nacken i 3 dygn...man lägger sakerna på ett ställe och sen så traskar man omkring. jag va lite överallt! och det blir sådan otrolig stämning där i kön! alla vill ju VERKLIGEN se den på premiären! jag ska defenitivt köa i år igen! och lite längre!
Vad jag däremot inte fattar är varför man gör det. OK om det hade varit typ sista gången Tolkien signerade böcker eller nåt sånt men inte när det bara är en film. Hur mycket värt är det att kunna skryta om att man såg den på premiären? Skulle någon försöka impa på mig med det skulle jag bara skratta åt stackarn.
coolt...Rama skrev:Vet du vad? Till och med jag hajade att man inte står och stirrar i 3 dygn.Eowyn skrev:Rama skrev:Hehehe, skulle inte få för mig att stå och köa längre än 10 minuter för någon film. Känns dumt att slösa en massa tid på att stå och stirra nån i nacken när jag kan se filmen lite senare iaf. Men jag kanske börjar bli gammal och vill använda tiden jag har kvar till vettigare saker.
Vad jag däremot inte fattar är varför man gör det. OK om det hade varit typ sista gången Tolkien signerade böcker eller nåt sånt men inte när det bara är en film. Hur mycket värt är det att kunna skryta om att man såg den på premiären? Skulle någon försöka impa på mig med det skulle jag bara skratta åt stackarn.
- birger_kung
- Medlem