RotK

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 12 juni 2003, 21:31

biljetterna släpps på måndagmorgon kl. 8.00!

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 12 juni 2003, 23:36

Ayrabeth skrev:hmm..hur många timmar innan börjar folk egentligen att köa?? dygn??
Som Eowyn sa, i Sthlm är det mer människor som eftertraktar biljetter. Här uppe i Härnösand köade jag och min kompis i två (och en halv, har jag för mig) timme, och vi var tvåa i kön (han som stod före kom ungefär några sekunder före oss). Jag hade nog trott att det skulle vara mer rusch, men eftersom vi bor så nära Sundsvall (fem mil) så åker väl de flesta dit, antar jag. Ska absolut köa för biljetter i år igen, hur mycket förkylningar man än drar på sig (det var ruskigt kallt i November senast).

Rama
Medlem

Inlägg av Rama » 23 juni 2003, 05:03

Hehehe, skulle inte få för mig att stå och köa längre än 10 minuter för någon film. Känns dumt att slösa en massa tid på att stå och stirra nån i nacken när jag kan se filmen lite senare iaf. Men jag kanske börjar bli gammal och vill använda tiden jag har kvar till vettigare saker. :D

Användarvisningsbild
Ayrabeth
Medlem

Inlägg av Ayrabeth » 23 juni 2003, 12:19

egentligen är det juh så..helt onödigt att köa när man kan se den en dag senare..åtminstone tyckte jag det förut och kunde inte fatta varför folk gjorde det..men har insett nu att det är juh en häftig känsla att gå på premiären!!

Buffeln
Medlem

Inlägg av Buffeln » 23 juni 2003, 15:04

Jag hajar inte, har biljetterna till Rotk släppts?

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem

Inlägg av larsleo » 23 juni 2003, 18:25

*P* skrev:Undrar hur lång striden på Pelennors slätt blir? Med tanke på hur lång striden vid Helms djup gjordes borde den ju vara hela filmen.
tja den täcker väl X antal sidor i boken....men undrar hur slaget framför mörkerts portar kommer att te sig...en liten ljus plupp i ett STORT virvarr av orcher typ??

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 23 juni 2003, 23:36

Rama skrev:Hehehe, skulle inte få för mig att stå och köa längre än 10 minuter för någon film. Känns dumt att slösa en massa tid på att stå och stirra nån i nacken när jag kan se filmen lite senare iaf. Men jag kanske börjar bli gammal och vill använda tiden jag har kvar till vettigare saker. :D

ehh...man står inte direkt och stirrar folk i nacken i 3 dygn...man lägger sakerna på ett ställe och sen så traskar man omkring. jag va lite överallt! och det blir sådan otrolig stämning där i kön! alla vill ju VERKLIGEN se den på premiären! jag ska defenitivt köa i år igen! och lite längre! :D

Rama
Medlem

Inlägg av Rama » 24 juni 2003, 04:56

Eowyn skrev:
Rama skrev:Hehehe, skulle inte få för mig att stå och köa längre än 10 minuter för någon film. Känns dumt att slösa en massa tid på att stå och stirra nån i nacken när jag kan se filmen lite senare iaf. Men jag kanske börjar bli gammal och vill använda tiden jag har kvar till vettigare saker. :D

ehh...man står inte direkt och stirrar folk i nacken i 3 dygn...man lägger sakerna på ett ställe och sen så traskar man omkring. jag va lite överallt! och det blir sådan otrolig stämning där i kön! alla vill ju VERKLIGEN se den på premiären! jag ska defenitivt köa i år igen! och lite längre! :D
Vet du vad? Till och med jag hajade att man inte står och stirrar i 3 dygn.
Vad jag däremot inte fattar är varför man gör det. OK om det hade varit typ sista gången Tolkien signerade böcker eller nåt sånt men inte när det bara är en film. Hur mycket värt är det att kunna skryta om att man såg den på premiären? Skulle någon försöka impa på mig med det skulle jag bara skratta åt stackarn. :)

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 24 juni 2003, 19:38

själv tror jag att slaget vid pellenors slätter kommer bli väldigt lång. Helms deep var ju nästan för utdraget även om det var en lång strid i boken.

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 24 juni 2003, 23:31

Rama skrev:
Eowyn skrev:

Vet du vad? Till och med jag hajade att man inte står och stirrar i 3 dygn.
Vad jag däremot inte fattar är varför man gör det. OK om det hade varit typ sista gången Tolkien signerade böcker eller nåt sånt men inte när det bara är en film. Hur mycket värt är det att kunna skryta om att man såg den på premiären? Skulle någon försöka impa på mig med det skulle jag bara skratta åt stackarn. :)
coolt... :P jag tänker verkligen göra om det! ja, det är bara en film och det är jag medveten om men det är såm stämning så jag vill VERKLIGEN se den på premiären! jag tänker göra det men om någon annan inte vill det så är det väl hans problem!

Användarvisningsbild
birger_kung
Medlem

Inlägg av birger_kung » 27 juni 2003, 17:36

jag fattar inte hur de ska kunna få med allt!! sarumans stav, slaget på pellenors slätt, honmonstret , kriget utanför morannon, allt efter kriget, fylkes rensning , grå hammnarna. det går väl inte på 3 timmar med extra material...

Användarvisningsbild
Mirthil
Medlem

Inlägg av Mirthil » 27 juni 2003, 20:13

som jag förstår det ska inte rensningarna i fylke vara med i filmen. rätta mig om jag har fel.

-jag kommer defenetivt köööa i Här i HALMSTAD för att få biljetter DE e de värt!!!

om ngn här bor i halmstad så sägtill så kan vi turas om att stå i kööö

Användarvisningsbild
Aeglos
Medlem

Inlägg av Aeglos » 1 juli 2003, 11:45

inte en j*vel har nämt något om att de vill se örnarna..
det är ju det man längtar mest efter!!

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 1 juli 2003, 21:08

Om jag har rätt så dör alldrig Saruman i böckerna. Enterna fångade honom och där fick han vara kvar. Men i filmen verkar det som han ska bli spetsad på något vasst utstickande från orthanc. Men jag tror nog att treans film kommer bli bra. Den kommer 3 underhållande timmar tror jag.

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 2 juli 2003, 12:14

Om jag har rätt så dör alldrig Saruman i böckerna. Enterna fångade honom och där fick han vara kvar.
Du har inte rätt... har du läst böckerna? :)

Skriv svar