DoD suger

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
triumph5
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 18 juli 2003, 23:32
Ort: västmanland

DoD suger

Inlägg av triumph5 » 29 oktober 2003, 22:49

Jag har köpt DoD (ja köpt) Och har stora problem med att hitta servrar trots 274 styckna att välja på och där jag kommer in, så fastnar jag och rycker utan att komma någonstans. Och ofta så när jag laddar ner en bana så hinner jag bara välja vapen ,och springa en liten bit så bryts det och jag är tillbaka på serversidan. Vad är det som händer? kan man göra något åt detta? snart är skivfan ett minne blott då humöret är i botten när det gäller DoD.

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 29 oktober 2003, 22:58

För det första varför köpte du dod? ladda hem eller köp en pc tidning som får du det gratis. Sen verkar du inte hittat några bra servers som bara kör default maps. Spelet är ruskigt bra när man kommer in i det och hittar bra servrar.

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 29 oktober 2003, 23:11

Måste man inte ha Half-Life Lr CS för att kunna ladda hem det?

/Marcus

Användarvisningsbild
triumph5
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 18 juli 2003, 23:32
Ort: västmanland

Inlägg av triumph5 » 29 oktober 2003, 23:11

Varför jag köpte spelet? Är helt kass på datorer,så tänkte att det skulle bli enklare med ett köpe spel. Vad är default maps? Och hur gör jag för att kunna spela?

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 29 oktober 2003, 23:16

Vad är default maps
Det är "orginal" banorna som finns. :)

/Marcus

Användarvisningsbild
barzam
Medlem
Inlägg: 543
Blev medlem: 29 oktober 2002, 00:51
Ort: Uppsala

Inlägg av barzam » 30 oktober 2003, 01:44

Jag tyckte dod var roligare precis i början när alla var dåliga och vapnen inte hade nån rekyl. Det var oseriöst och blodigt. Nu är det vare sig blodigt eller oseriöst.

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 30 oktober 2003, 01:47

Vapnet/vapnen ska ju ha rekyl! Annars är det ju inget roligt.

/Marcus

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Inlägg: 452
Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
Ort: Göteborg (MHS)
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 30 oktober 2003, 12:44

Jag tycker det är skönt att det för en gångs skull görs ett spel som inte lägger tonvikt vid att allt skall vara blodigt och oseriöst. Jag gillar DoD!

Mörner
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: 23 juni 2003, 00:39
Ort: Stockholm

Inlägg av Mörner » 30 oktober 2003, 12:57

DoD är ett oerhört bra lir... Rekomenderar Valhalls servrar, och om ni nånsin ser ApA springa runt så vet ni att ni snart har en skalman i fogarna. 8)

Finarvas
Medlem
Inlägg: 161
Blev medlem: 15 januari 2003, 13:02
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: DoD suger

Inlägg av Finarvas » 1 november 2003, 19:38

triumph5 skrev:Jag har köpt DoD (ja köpt) Och har stora problem med att hitta servrar trots 274 styckna att välja på och där jag kommer in, så fastnar jag och rycker utan att komma någonstans. Och ofta så när jag laddar ner en bana så hinner jag bara välja vapen ,och springa en liten bit så bryts det och jag är tillbaka på serversidan. Vad är det som händer? kan man göra något åt detta? snart är skivfan ett minne blott då humöret är i botten när det gäller DoD.
Jag tror att du varken har senaste versionen av DoD, Half-Life eller Steam. :)

Användarvisningsbild
triumph5
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 18 juli 2003, 23:32
Ort: västmanland

Inlägg av triumph5 » 1 november 2003, 20:22

Kan du förklare lite närmare. Är helkass när det gäller datorer och spel

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 7 januari 2003, 12:07
Ort: Nuewa Estockolmo

Inlägg av Flensburg » 1 november 2003, 20:38

Om du är dålig på datorer så är chansen MYCKET liten att du har senaste versionen utav Half Life, vilket vore en fördel om du vill spela DoD :)

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Inlägg: 1038
Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 1 november 2003, 20:42

Här hittar du alla filer du behöver: http://ftp.fragzone.se/?s=&p=spel/halflife/

Användarvisningsbild
GrillKrydda
Medlem
Inlägg: 94
Blev medlem: 19 augusti 2003, 19:28
Ort: Linköping

Inlägg av GrillKrydda » 2 november 2003, 13:53

hur gör man för att göra om alla filer till "Steam-kompitabla" då? alltså man måste ju göra om filerna när man ska lira genom steam...

Mukko
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 14 maj 2003, 09:12
Ort: Linköping

Inlägg av Mukko » 2 november 2003, 15:19

triumph5:

Se till att ha ganska "hårt" filter på vilka servrar som ska komma fram. Ta de som har bäst uppkoppling (många gröna prickar :) ). Sen beror det också på om du har bredband eller modem.

Skriv svar