Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
triumph5
- Medlem
- Inlägg: 81
- Blev medlem: 18 juli 2003, 23:32
- Ort: västmanland
Inlägg
av triumph5 » 29 oktober 2003, 22:49
Jag har köpt DoD (ja köpt) Och har stora problem med att hitta servrar trots 274 styckna att välja på och där jag kommer in, så fastnar jag och rycker utan att komma någonstans. Och ofta så när jag laddar ner en bana så hinner jag bara välja vapen ,och springa en liten bit så bryts det och jag är tillbaka på serversidan. Vad är det som händer? kan man göra något åt detta? snart är skivfan ett minne blott då humöret är i botten när det gäller DoD.
-
L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
-
Kontakt:
Inlägg
av L. Josephson » 29 oktober 2003, 22:58
För det första varför köpte du dod? ladda hem eller köp en pc tidning som får du det gratis. Sen verkar du inte hittat några bra servers som bara kör default maps. Spelet är ruskigt bra när man kommer in i det och hittar bra servrar.
-
Marcus Svernvik
- Medlem
- Inlägg: 546
- Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Marcus Svernvik » 29 oktober 2003, 23:11
Måste man inte ha Half-Life Lr CS för att kunna ladda hem det?
/Marcus
-
triumph5
- Medlem
- Inlägg: 81
- Blev medlem: 18 juli 2003, 23:32
- Ort: västmanland
Inlägg
av triumph5 » 29 oktober 2003, 23:11
Varför jag köpte spelet? Är helt kass på datorer,så tänkte att det skulle bli enklare med ett köpe spel. Vad är default maps? Och hur gör jag för att kunna spela?
-
Marcus Svernvik
- Medlem
- Inlägg: 546
- Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Marcus Svernvik » 29 oktober 2003, 23:16
Vad är default maps
Det är "orginal" banorna som finns.
/Marcus
-
barzam
- Medlem
- Inlägg: 543
- Blev medlem: 29 oktober 2002, 00:51
- Ort: Uppsala
Inlägg
av barzam » 30 oktober 2003, 01:44
Jag tyckte dod var roligare precis i början när alla var dåliga och vapnen inte hade nån rekyl. Det var oseriöst och blodigt. Nu är det vare sig blodigt eller oseriöst.
-
Marcus Svernvik
- Medlem
- Inlägg: 546
- Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Marcus Svernvik » 30 oktober 2003, 01:47
Vapnet/vapnen ska ju ha rekyl! Annars är det ju inget roligt.
/Marcus
-
J. Björkman
- Medlem
- Inlägg: 452
- Blev medlem: 28 mars 2003, 09:03
- Ort: Göteborg (MHS)
-
Kontakt:
Inlägg
av J. Björkman » 30 oktober 2003, 12:44
Jag tycker det är skönt att det för en gångs skull görs ett spel som inte lägger tonvikt vid att allt skall vara blodigt och oseriöst. Jag gillar DoD!
-
Mörner
- Medlem
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 23 juni 2003, 00:39
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Mörner » 30 oktober 2003, 12:57
DoD är ett oerhört bra lir... Rekomenderar Valhalls servrar, och om ni nånsin ser ApA springa runt så vet ni att ni snart har en skalman i fogarna. 8)
-
Finarvas
- Medlem
- Inlägg: 161
- Blev medlem: 15 januari 2003, 13:02
- Ort: Varberg
-
Kontakt:
Inlägg
av Finarvas » 1 november 2003, 19:38
triumph5 skrev:Jag har köpt DoD (ja köpt) Och har stora problem med att hitta servrar trots 274 styckna att välja på och där jag kommer in, så fastnar jag och rycker utan att komma någonstans. Och ofta så när jag laddar ner en bana så hinner jag bara välja vapen ,och springa en liten bit så bryts det och jag är tillbaka på serversidan. Vad är det som händer? kan man göra något åt detta? snart är skivfan ett minne blott då humöret är i botten när det gäller DoD.
Jag tror att du varken har senaste versionen av DoD, Half-Life eller Steam.

-
triumph5
- Medlem
- Inlägg: 81
- Blev medlem: 18 juli 2003, 23:32
- Ort: västmanland
Inlägg
av triumph5 » 1 november 2003, 20:22
Kan du förklare lite närmare. Är helkass när det gäller datorer och spel
-
Flensburg
- Medlem
- Inlägg: 589
- Blev medlem: 7 januari 2003, 12:07
- Ort: Nuewa Estockolmo
Inlägg
av Flensburg » 1 november 2003, 20:38
Om du är dålig på datorer så är chansen MYCKET liten att du har senaste versionen utav Half Life, vilket vore en fördel om du vill spela DoD

-
L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
-
Kontakt:
Inlägg
av L. Josephson » 1 november 2003, 20:42
-
GrillKrydda
- Medlem
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 19 augusti 2003, 19:28
- Ort: Linköping
Inlägg
av GrillKrydda » 2 november 2003, 13:53
hur gör man för att göra om alla filer till "Steam-kompitabla" då? alltså man måste ju göra om filerna när man ska lira genom steam...
-
Mukko
- Medlem
- Inlägg: 117
- Blev medlem: 14 maj 2003, 09:12
- Ort: Linköping
Inlägg
av Mukko » 2 november 2003, 15:19
triumph5:
Se till att ha ganska "hårt" filter på vilka servrar som ska komma fram. Ta de som har bäst uppkoppling (många gröna prickar

). Sen beror det också på om du har bredband eller modem.