Victoria

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 14 december 2003, 21:38

Jo, tack för svaren båda två, men vad jag verkligen undrar är om man kan få fler POPs?

/Johan

Användarvisningsbild
Mathias Forsberg
Medlem

Inlägg av Mathias Forsberg » 14 december 2003, 21:44

Johan Elisson skrev:Jo, tack för svaren båda två, men vad jag verkligen undrar är om man kan få fler POPs?

/Johan
De nybildas när en POP når 100 000.

Användarvisningsbild
Relay
Medlem

Inlägg av Relay » 15 december 2003, 09:42

Suttit och funderat hur jag ska få fler Svenskar att flytta till Norska fabriker så att den norska minoriteten blir mindre?

Användarvisningsbild
Relay
Medlem

Inlägg av Relay » 15 december 2003, 09:52

Nån spelutvecklar på paradox är defintivt Järnkamin. Hur kan jag veta det jo en av fuskoderna både till Victoria och EU2 är "difrules"
Så vad den saken avslöjad :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 15 december 2003, 11:01

Vem behöver fusk, hur enkelt som helst att ändra på pengar, resurser, manskap osv i .sav filen :)

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 15 december 2003, 11:50

Lite frågor:

1) Ibland har jag erövrat en hel nation, men ändå så vägrar dom att låta sig annekteras! Möjligheten att göra det kommer inte ens upp när jag väljer sue for peace.

2) I varje provins finns det någon form av naturesurs, bör man upgradera denna? När ska man i sådant fall göra det? För det är jävligt irriterande att behöva upgr. varje jävla provins i Ryssland en gång i veckan.

3) Jag kan bara bygga en divison i taget, pga brist på small arms. Det spelar ingen roll om jag så väntar i 10 år, jag har ändå för lite smll arms!

4) Hur skaffar man soldater till reserven? Om jag börjar med en 0 reserv stat så får jag köra med det resten av spelet.

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 16 december 2003, 21:58

SVARA! :x

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem

Inlägg av Marcus » 16 december 2003, 22:08

Centurion skrev:SVARA! :x
Ifall du vill ha hjälp är det avsevärt bättre att be snällt än att ställa sig att skrika likt ett barn som inte får godis.

/Marcus

Ja77
Medlem

Inlägg av Ja77 » 17 december 2003, 00:16

Har inte spelat HOI eller något liknande, försöker míg på Vic, vad ska man bygga i sina provinser. Testar med att spela Sverige, är resurser geogafiskt belägna, så jag borde lägga sågverken i jämtland.

Vad är det man måste ha för fabriker och vilka är lyx. Inser att stål verk borde vara stomen för mycket.

Nu bara famlar jag....

EDIT: de elaka tyskarna anfaller Danmark men jag kan inte få mina soldater att korsa sundet fast jag har dragt samman mina båtar i malmö.

Casanova
Utsparkad

Inlägg av Casanova » 17 december 2003, 12:17

Jag har funderat att spela Victoria men har inte fått grepp om hur det fungerar. Vill någon snäll själ berätta?

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem

Inlägg av Leonidas » 17 december 2003, 12:43

Centurion skrev:Lite frågor:

1) Ibland har jag erövrat en hel nation, men ändå så vägrar dom att låta sig annekteras! Möjligheten att göra det kommer inte ens upp när jag väljer sue for peace.

2) I varje provins finns det någon form av naturesurs, bör man upgradera denna? När ska man i sådant fall göra det? För det är jävligt irriterande att behöva upgr. varje jävla provins i Ryssland en gång i veckan.

3) Jag kan bara bygga en divison i taget, pga brist på small arms. Det spelar ingen roll om jag så väntar i 10 år, jag har ändå för lite smll arms!

4) Hur skaffar man soldater till reserven? Om jag börjar med en 0 reserv stat så får jag köra med det resten av spelet.
1. Det är bara "uncivilized nations" som kan annekteras genom fullständig ockupation. Har övriga länder bara 3 provinser kvar kan de även annekteras om de blivit ockuperade.

2. Naturresursen bör uppgraderas när bemanningen av den är full. Jag fattar inte vad du menar med frågan om Ryssland.

3. Höj din "stockpile" i "trade"-fönstret på de varor du behöver för att bygga uppgraderingar och olika regementen.

4. Du kan konvertera POPs till soldater. Leta upp en provins med "arbetslösa" och konvertera dem till soldater, så ökar du din "manpower".

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 17 december 2003, 13:24

Leonidas skrev:
2. Naturresursen bör uppgraderas när bemanningen av den är full. Jag fattar inte vad du menar med frågan om Ryssland.

4. Du kan konvertera POPs till soldater. Leta upp en provins med "arbetslösa" och konvertera dem till soldater, så ökar du din "manpower".
2. Jga menar bara att det är irriterande att upg. varenda RGO i Ryssland (stort land, du vet).

4. Med reserven menar jag alltså sådana soldater som kan mobiliseras, inte reguljära styrkor. Att man kan konvertera pops visste jag redan.

I "Trade" fönstret, ska man ändra "sell" eller "buy". Om jag placerar "sell" på 81 betyder det att jag kommer att försöka sälja 81 small arms eller betyder det att jag kommer att börja sälja när jag får en större stockpile än 81 small arms?

Henke
Medlem

Inlägg av Henke » 17 december 2003, 13:40

Centurion skrev:4. Med reserven menar jag alltså sådana soldater som kan mobiliseras, inte reguljära styrkor. Att man kan konvertera pops visste jag redan.
Knappen "Increase mobilisation" ökar din mobiliserbara styrka med 5 divisioner (har jag för mig). Du måste ha en stockpile på 250 canned food och ytterligare något som jag glömt (small arms?) för att knappen ska bli klickbar. Tror att det framgår om man hovrar med pekaren över knappen några sekunder.
I "Trade" fönstret, ska man ändra "sell" eller "buy". Om jag placerar "sell" på 81 betyder det att jag kommer att försöka sälja 81 small arms eller betyder det att jag kommer att börja sälja när jag får en större stockpile än 81 small arms?
Sell > 81 = Säljer allt över 81 (med denna order kommer ditt lager aldrig överstiga 81). Dvs om du har 101 small arms så kommer AIn att sälja 20.

Buy < 81 = Köper så att lagret blir 81 så fort du hamnar under 81 (om det finns något att köpa på marknaden).

Henrik

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 17 december 2003, 15:15

Tack! :D

Användarvisningsbild
Kynes
Medlem

Inlägg av Kynes » 23 december 2003, 17:24

Jag har ett problem, hur gör man "statehood"? Jag har nydligen erövrat Siam och skulle mycket gärna vilja bygga upp en industri där. Men man måste ha/göra Statehood.

Skriv svar