Victoria
- Johan Elisson
- Medlem
- Mathias Forsberg
- Medlem
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
Lite frågor:
1) Ibland har jag erövrat en hel nation, men ändå så vägrar dom att låta sig annekteras! Möjligheten att göra det kommer inte ens upp när jag väljer sue for peace.
2) I varje provins finns det någon form av naturesurs, bör man upgradera denna? När ska man i sådant fall göra det? För det är jävligt irriterande att behöva upgr. varje jävla provins i Ryssland en gång i veckan.
3) Jag kan bara bygga en divison i taget, pga brist på small arms. Det spelar ingen roll om jag så väntar i 10 år, jag har ändå för lite smll arms!
4) Hur skaffar man soldater till reserven? Om jag börjar med en 0 reserv stat så får jag köra med det resten av spelet.
1) Ibland har jag erövrat en hel nation, men ändå så vägrar dom att låta sig annekteras! Möjligheten att göra det kommer inte ens upp när jag väljer sue for peace.
2) I varje provins finns det någon form av naturesurs, bör man upgradera denna? När ska man i sådant fall göra det? För det är jävligt irriterande att behöva upgr. varje jävla provins i Ryssland en gång i veckan.
3) Jag kan bara bygga en divison i taget, pga brist på small arms. Det spelar ingen roll om jag så väntar i 10 år, jag har ändå för lite smll arms!
4) Hur skaffar man soldater till reserven? Om jag börjar med en 0 reserv stat så får jag köra med det resten av spelet.
Har inte spelat HOI eller något liknande, försöker míg på Vic, vad ska man bygga i sina provinser. Testar med att spela Sverige, är resurser geogafiskt belägna, så jag borde lägga sågverken i jämtland.
Vad är det man måste ha för fabriker och vilka är lyx. Inser att stål verk borde vara stomen för mycket.
Nu bara famlar jag....
EDIT: de elaka tyskarna anfaller Danmark men jag kan inte få mina soldater att korsa sundet fast jag har dragt samman mina båtar i malmö.
Vad är det man måste ha för fabriker och vilka är lyx. Inser att stål verk borde vara stomen för mycket.
Nu bara famlar jag....
EDIT: de elaka tyskarna anfaller Danmark men jag kan inte få mina soldater att korsa sundet fast jag har dragt samman mina båtar i malmö.
1. Det är bara "uncivilized nations" som kan annekteras genom fullständig ockupation. Har övriga länder bara 3 provinser kvar kan de även annekteras om de blivit ockuperade.Centurion skrev:Lite frågor:
2. Naturresursen bör uppgraderas när bemanningen av den är full. Jag fattar inte vad du menar med frågan om Ryssland.
3. Höj din "stockpile" i "trade"-fönstret på de varor du behöver för att bygga uppgraderingar och olika regementen.
4. Du kan konvertera POPs till soldater. Leta upp en provins med "arbetslösa" och konvertera dem till soldater, så ökar du din "manpower".
2. Jga menar bara att det är irriterande att upg. varenda RGO i Ryssland (stort land, du vet).Leonidas skrev:
2. Naturresursen bör uppgraderas när bemanningen av den är full. Jag fattar inte vad du menar med frågan om Ryssland.
4. Du kan konvertera POPs till soldater. Leta upp en provins med "arbetslösa" och konvertera dem till soldater, så ökar du din "manpower".
4. Med reserven menar jag alltså sådana soldater som kan mobiliseras, inte reguljära styrkor. Att man kan konvertera pops visste jag redan.
I "Trade" fönstret, ska man ändra "sell" eller "buy". Om jag placerar "sell" på 81 betyder det att jag kommer att försöka sälja 81 small arms eller betyder det att jag kommer att börja sälja när jag får en större stockpile än 81 small arms?
Knappen "Increase mobilisation" ökar din mobiliserbara styrka med 5 divisioner (har jag för mig). Du måste ha en stockpile på 250 canned food och ytterligare något som jag glömt (small arms?) för att knappen ska bli klickbar. Tror att det framgår om man hovrar med pekaren över knappen några sekunder.Centurion skrev:4. Med reserven menar jag alltså sådana soldater som kan mobiliseras, inte reguljära styrkor. Att man kan konvertera pops visste jag redan.
Sell > 81 = Säljer allt över 81 (med denna order kommer ditt lager aldrig överstiga 81). Dvs om du har 101 small arms så kommer AIn att sälja 20.I "Trade" fönstret, ska man ändra "sell" eller "buy". Om jag placerar "sell" på 81 betyder det att jag kommer att försöka sälja 81 small arms eller betyder det att jag kommer att börja sälja när jag får en större stockpile än 81 small arms?
Buy < 81 = Köper så att lagret blir 81 så fort du hamnar under 81 (om det finns något att köpa på marknaden).
Henrik