Homosexuella i Sovjet
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Sanning var inte Sovjetunionens utmärkande drag, men man ska inte göra det värre än det var. För att bara ta ett exempel bekämpade Chrusjtjov den höga alkoholkonsumtionen. Inte heller kan man påstå att man de ansåg sig ha besegrat kriminaliteten, det dömdes fortfarande människor och det fanns fortfarande poliser och domstolar. Däremot så betonade man att ens egna problemn var lägre än de egentligen var.Fubbik skrev:Den officiella inställningen i Sovjet på 60-talet var att det fanns ingen inflation, ingen prostitution, ingen alkoholism, ingen kriminalitet, ingen homosexualitet och inga handikappade.
Sanning var väl inte deras mest utmärkande drag.
/Martin
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Utan att på något sätt försöka ändra inriktning på tråden, men.... Var det inte en Sovjetisk psyk forskare som påstod sig funnit en bot mot homosexualitet?? Jag kan definitivt ha fel, men jag har för mig att jag sett något sånt i svenska media. (Och jag är säker på att det var om Sovjet, för det är annars bara fundamentalistiska, amerikanska, religionspsykologer som pysslar med den här typen av forskning. Och där vet jag att det finns dom som påstår att man "botat" homosexuella....)
/Kjelle
/Kjelle