Dagenz Bild
Äntligen gott folk fungerar lägg till bilagan-funktion och nu ska ni få skåda: Gothmog - Lord of the Balrogs. Fick inspirationen genom att lyssna på Ensiferum - Hero of a Dream samtidigt som jag läste Silmarillion en natt. En mer detaljerad version kommer snart.
- Bilagor
-
- Gothmog - Lord of the Balrogs
- Gothmog.JPG (55.81 KiB) Visad 1349 gånger
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Det har varit lite dåligt med nya artister i den här tråden på sistone - förutom Gothmog II förstås! Det blir mest de gamla beprövade märkena Nasmith, Howe och Lee. Så jag slänger väl in en ny bild till när jag ändå håller på.
Jag tycker att den här bilden är mycket snygg, men det är synd att den "bara" är tecknad och inte målad. Artisten, Michael Hammersley, verkar bara ha gjort en enda målning så här långt (som hittat till Rolozo i alla fall). Och den är visserligen väldigt snyggt gjord, men motivet (Baggershus skorstenar) är ganska tråkigt. Hoppas grabben kommer loss och gör lite fler!
Michael Hammersley - The Arrival of the Party Fireworks

Jag tycker att den här bilden är mycket snygg, men det är synd att den "bara" är tecknad och inte målad. Artisten, Michael Hammersley, verkar bara ha gjort en enda målning så här långt (som hittat till Rolozo i alla fall). Och den är visserligen väldigt snyggt gjord, men motivet (Baggershus skorstenar) är ganska tråkigt. Hoppas grabben kommer loss och gör lite fler!
Michael Hammersley - The Arrival of the Party Fireworks

Inte direkt och jag kände faktiskt inte till Abe Papakhians version. Dessutom, föreställer inte hans bild Gothmog och Ecthelion i deras strid vid brunnen Gondolin? Min inspirationskälla skulle snarare sagt vara följande bild av Ted Nasmith.Den stegrande kamelen skrev:Det här med Gothmogs dubbla horn - ett par uppåt, ett par framåt - står det någonstans att han ser ut sån? För du är inte den ende som avbildar honom så. Eller har du kanske rent av inspirerats av den här bilden?
Abe Papakhian - Fingolfin and Gothmog
Gothmogs dubbla uppsättning av horn kommer från följande bild som jag själv har ritat. Jag tyckte att det passade med dubbla hornuppsättningar för balrogarnas natur.
- Bilagor
-
- ZirakZigil
- ZirakZigil.JPG (85.59 KiB) Visad 1309 gånger
- Wolfblitzer
- Medlem
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Jag håller inte med. Jag tycker nog att samtliga rustningar i filmen (åtminstone de jag har lagt märke till) ser riktigt bra ut - inklusive alvernas från prologen. Alla de olika varianterna har en egen stil, men ändå verkar de alla också funktionella. Enda möjliga undantaget är Sauron själv, vars spretiga utstyrsel jag inte gillar något vidare. Men det är ruskigt svårt att föreställa sig hur han borde se ut istället, så jag har nog överseende med det.Gilithil skrev:Va fan, Legolas ser ju ut att vara hämtad från någon science-fiction-rulle... Jag tycker verkligen inte om science-fiction-inspirerad fantasy. Jag tror det är därför jag inte gillar rustningarna i filmen. De känns som om de vore hämtade direkt ut Star Gate eller någonting...
Däremot håller jag med om Howes gräsliga Legolas-hjälm, som ju dessbättre inte hamnade i filmen. Även bortsett från faktafelet, att han i själva verket inte har en alvhjälm utan fick den från rohirrim, så ser den inte riktigt klok ut. Vilken funktion fyller de löjliga spröten? (Däremot ser Howes Gimli riktigt bra ut!)