Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Låst
Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 14 april 2007, 07:13

Det här var den jag pratade om som var mycket bättre än Kurt Meyer-uniformen, jag har vunnit budgivninigen på den: http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:CA:11

Vad tror ni en sådan är värd? Ganska mycket ändå, eller?

//Alexander :D

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 14 april 2007, 11:38

Reinhard skrev:Det här var den jag pratade om som var mycket bättre än Kurt Meyer-uniformen, jag har vunnit budgivninigen på den: http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:CA:11

Tja... vet inte om den är värd så mycket. Det är bara mössan som är bra. Jackan har för korta ärmar och den konstiga turkosfärgade kragen. Köpte den själv när den var ny 2001. Då fanns inte så många officersuniformer. Mössan är dock den enligt mig bästa som DML har gjort.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 14 april 2007, 11:44

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Underbara snorre70! Kan dock inte hjälpa att jag tycker hjälmen ser lite liten ut. Det är väl DiD:s nya plåthjälmar. Hellqvist gjorde nog rätt när han bytte till en Side show WW1 hjälm. Annars - jag gillar svart, ska själv köpa Willi Bauer och mixa honom med Grimminger. :lol:
Jo tyvärr är hjämen lite liten. Men jag har ingen Side show hjälm att byta ut den mot, annars hade jag nog gjort det.
Jo dom svarta är justa, Man har fått i hopp några av dom.
dom jag har är
Willi Baver, Erich Spiegel (egen gjord), Josef Wunsche, Hans-Ulrich Grimminger, GERMAN
SS.Scharführer, Heinrich Himmler. Har också några brun skjorter.
p.s Grimminger ska du nog vara försiktig med, sist jag såg han till salu va för lite över 1500kr.
Det var som tusan, 1500 pix. Det ska jag INTE berätta för min polare som sålde honom till mig för 650 kr. :lol:

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 14 april 2007, 12:37

Reinhard skrev:Det här var den jag pratade om som var mycket bättre än Kurt Meyer-uniformen, jag har vunnit budgivninigen på den: http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:CA:11

Vet ej värdet, men jag skulle hellre köpa Johann Sigels mössa(jag tror att det är samma stuk som den i det där paketet men att Sigels har korrekt färg), och så låter jag den turkosa kragen tala för sig själv... :cry: :wink:

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 14 april 2007, 12:40

Cyber Joker skrev:

Tja... vet inte om den är värd så mycket. Det är bara mössan som är bra. Jackan har för korta ärmar och den konstiga turkosfärgade kragen. Köpte den själv när den var ny 2001. Då fanns inte så många officersuniformer. Mössan är dock den enligt mig bästa som DML har gjort.
Den har väl ett visst samlarvärde, eller? Har jackan för korta ärmar?Kragen vet jag om.
Det är egentligen mössan jag är ute efter, eller vill ha helst. Syns det tydligt att ärmarna är för korta?

//Alexander :?

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 14 april 2007, 12:44

panzerIV skrev:

Vet ej värdet, men jag skulle hellre köpa Johann Sigels mössa(jag tror att det är samma stuk som den i det där paketet men att Sigels har korrekt färg), och så låter jag den turkosa kragen tala för sig själv... :cry: :wink:
Men den har väl ingen stormsnodd? Det är synd det där med kragen.

//Alexander :?

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 14 april 2007, 12:46

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Underbara snorre70! Kan dock inte hjälpa att jag tycker hjälmen ser lite liten ut. Det är väl DiD:s nya plåthjälmar. Hellqvist gjorde nog rätt när han bytte till en Side show WW1 hjälm. Annars - jag gillar svart, ska själv köpa Willi Bauer och mixa honom med Grimminger. :lol:
Jo tyvärr är hjämen lite liten. Men jag har ingen Side show hjälm att byta ut den mot, annars hade jag nog gjort det.
dom jag har är
Willi Baver, Erich Spiegel (egen gjord), Josef Wunsche, Hans-Ulrich Grimminger, GERMAN
p.s Grimminger ska du nog vara försiktig med, sist jag såg han till salu va för lite över 1500kr.
Det var som tusan, 1500 pix. Det ska jag INTE berätta för min polare som sålde honom till mig för 650 kr. :lol:
Har du din i orginalförpackning/mint condition?

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 14 april 2007, 17:17

Reinhard skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
dom jag har är
Min figur av H-U Grimminger är i kanon skick, men tyvärr så har jag inte så många låder kvar. Då mitt grann föråd brann, o då brann lite av mitt föråd, Men som sagt låderna va inte det dyraste som blev förstört då.
Har du din i orginalförpackning/mint condition?

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

15.WAFFEN

Inlägg av snorre70 » 14 april 2007, 18:11

Bygger om en uniform
15.WAFFEN-GREN-DIVISION (SCHARFUHRER)
till en
15.WAFFEN-GREN-DIVISION (HAUPTSCHARFUHRER)
Allt som behövs är en uniform från HERMANN och en i från Zanis
Och några märken från CV.
Sedan när man är klar, så har man 2 uniform
En 15.WAFFEN HAUPTSCHARFUHRER
och En TOTENKOPF DIVISION SCHARFUHRER
Några bilder under pysslet.
Bilagor
wb3.JPG
wb3.JPG (44.85 KiB) Visad 707 gånger
wb2.JPG
wb2.JPG (50.09 KiB) Visad 707 gånger
wb1.JPG
wb1.JPG (71.17 KiB) Visad 707 gånger

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem

Inlägg av glimturen » 14 april 2007, 19:38

Jeezz vad du pysslar Snorre!!! :D
Trevligt att se lite uniformsanpassningar med.

Mvh
Glim

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 14 april 2007, 22:02

Ja Alexander jag har boxen kvar till Grimminger. Sedan har jag en till Grimminger mint in box.
Man ser ganska tydligt att ärmarna var för korta, iallafall på min. Jag var tvungen att sätta en smock ovanpå för att det inte skulle synas. I dina kläder skulle jag inte lägga en massa pengar på gamla prylar, om det inte är så att du samlar på sådana. I så fall har jag en massa gamla vattenflaskor och brödpåsar du kan få byta till dig. :D

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 14 april 2007, 23:15

Cyber Joker skrev:Ja Alexander jag har boxen kvar till Grimminger. Sedan har jag en till Grimminger mint in box.
Man ser ganska tydligt att ärmarna var för korta, iallafall på min. Jag var tvungen att sätta en smock ovanpå för att det inte skulle synas. I dina kläder skulle jag inte lägga en massa pengar på gamla prylar, om det inte är så att du samlar på sådana. I så fall har jag en massa gamla vattenflaskor och brödpåsar du kan få byta till dig. :D
Det är egentligen mössan jag är ute efter.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

15 Waffen

Inlägg av snorre70 » 15 april 2007, 11:38

Nu är min 15 Waffen ss klar:
15.WAFFEN Hauptscharführer
Det jag har använt till bygget är
Figur = Gerhard Hrach
uniformer = ZANIS och HERMANN
Byxor = Johann Sigel
Stövlar = Friedrich Kohler
Hjälm = Hinrich Weller
Vapen = Gerhard Hrach
Handgranater = Franz
Kikare = Johann Sigel
Haksduk = Heinz
Medaljer = Arnold Schone
Insigna = CVI

Bild
Bild[/img]

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 18 april 2007, 01:29

Trevlig SS-snubbe, Snorre. Kombinationen fältgrått och kamoflage sitter aldrig fel... Här är mitt senaste bidrag i den genren... Det här är den femte figuren jag plockat ihop på en vecka: en Unterfeldwebel från Grossdeutschland-divisionens Sturmgeschütz-bataljon, Kremenchug-brohuvudet, mitten av september 1943. Pansarjackan är från DiD, annars är det mesta från DML. Kragspeglarna, rikskråkan och tränsen på axelklaffarna är från CVI, armbandet är ett modifierat CVI-band, och "GD"-märkena på axelklaffarna är handgjorda.

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 18 april 2007, 09:53

Fortsätter på samma tema. :lol: Kunde inte bärga mig och invänta DiD:s HJ figur utan lät lille Anakin Skywalker ikläda sig SS uniform och delta i slutstriden om Berlin. :lol:
Tyvärr kunde han inte få reglementsenlig fotbeklädnad enär hans rymdstövlar var "fastväxta" på underbenen?? :lol:
Bilagor
Anakin Skywalker som HJ.jpg
Anakin Skywalker som HJ.jpg (39.03 KiB) Visad 613 gånger

Låst