Vad tror ni en sådan är värd? Ganska mycket ändå, eller?
//Alexander
Tja... vet inte om den är värd så mycket. Det är bara mössan som är bra. Jackan har för korta ärmar och den konstiga turkosfärgade kragen. Köpte den själv när den var ny 2001. Då fanns inte så många officersuniformer. Mössan är dock den enligt mig bästa som DML har gjort.Reinhard skrev:Det här var den jag pratade om som var mycket bättre än Kurt Meyer-uniformen, jag har vunnit budgivninigen på den: http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:CA:11
//Alexander
Det var som tusan, 1500 pix. Det ska jag INTE berätta för min polare som sålde honom till mig för 650 kr.snorre70 skrev:Jo tyvärr är hjämen lite liten. Men jag har ingen Side show hjälm att byta ut den mot, annars hade jag nog gjort det.Cyber Joker skrev:Underbara snorre70! Kan dock inte hjälpa att jag tycker hjälmen ser lite liten ut. Det är väl DiD:s nya plåthjälmar. Hellqvist gjorde nog rätt när han bytte till en Side show WW1 hjälm. Annars - jag gillar svart, ska själv köpa Willi Bauer och mixa honom med Grimminger.
Jo dom svarta är justa, Man har fått i hopp några av dom.
dom jag har är
Willi Baver, Erich Spiegel (egen gjord), Josef Wunsche, Hans-Ulrich Grimminger, GERMAN
SS.Scharführer, Heinrich Himmler. Har också några brun skjorter.
p.s Grimminger ska du nog vara försiktig med, sist jag såg han till salu va för lite över 1500kr.
Vet ej värdet, men jag skulle hellre köpa Johann Sigels mössa(jag tror att det är samma stuk som den i det där paketet men att Sigels har korrekt färg), och så låter jag den turkosa kragen tala för sig själv...Reinhard skrev:Det här var den jag pratade om som var mycket bättre än Kurt Meyer-uniformen, jag har vunnit budgivninigen på den: http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:CA:11
//Alexander
Den har väl ett visst samlarvärde, eller? Har jackan för korta ärmar?Kragen vet jag om.Cyber Joker skrev:Tja... vet inte om den är värd så mycket. Det är bara mössan som är bra. Jackan har för korta ärmar och den konstiga turkosfärgade kragen. Köpte den själv när den var ny 2001. Då fanns inte så många officersuniformer. Mössan är dock den enligt mig bästa som DML har gjort.Reinhard skrev:Det här var den jag pratade om som var mycket bättre än Kurt Meyer-uniformen, jag har vunnit budgivninigen på den: http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:CA:11
//Alexander
Men den har väl ingen stormsnodd? Det är synd det där med kragen.panzerIV skrev:Vet ej värdet, men jag skulle hellre köpa Johann Sigels mössa(jag tror att det är samma stuk som den i det där paketet men att Sigels har korrekt färg), och så låter jag den turkosa kragen tala för sig själv...Reinhard skrev:Det här var den jag pratade om som var mycket bättre än Kurt Meyer-uniformen, jag har vunnit budgivninigen på den: http://cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... IBSA:CA:11
//Alexander![]()
Har du din i orginalförpackning/mint condition?Cyber Joker skrev:Det var som tusan, 1500 pix. Det ska jag INTE berätta för min polare som sålde honom till mig för 650 kr.snorre70 skrev:Jo tyvärr är hjämen lite liten. Men jag har ingen Side show hjälm att byta ut den mot, annars hade jag nog gjort det.Cyber Joker skrev:Underbara snorre70! Kan dock inte hjälpa att jag tycker hjälmen ser lite liten ut. Det är väl DiD:s nya plåthjälmar. Hellqvist gjorde nog rätt när han bytte till en Side show WW1 hjälm. Annars - jag gillar svart, ska själv köpa Willi Bauer och mixa honom med Grimminger.
dom jag har är
Willi Baver, Erich Spiegel (egen gjord), Josef Wunsche, Hans-Ulrich Grimminger, GERMAN
p.s Grimminger ska du nog vara försiktig med, sist jag såg han till salu va för lite över 1500kr.
Reinhard skrev:Min figur av H-U Grimminger är i kanon skick, men tyvärr så har jag inte så många låder kvar. Då mitt grann föråd brann, o då brann lite av mitt föråd, Men som sagt låderna va inte det dyraste som blev förstört då.Cyber Joker skrev:Det var som tusan, 1500 pix. Det ska jag INTE berätta för min polare som sålde honom till mig för 650 kr.snorre70 skrev:Jo tyvärr är hjämen lite liten. Men jag har ingen Side show hjälm att byta ut den mot, annars hade jag nog gjort det.Cyber Joker skrev:Underbara snorre70! Kan dock inte hjälpa att jag tycker hjälmen ser lite liten ut. Det är väl DiD:s nya plåthjälmar. Hellqvist gjorde nog rätt när han bytte till en Side show WW1 hjälm. Annars - jag gillar svart, ska själv köpa Willi Bauer och mixa honom med Grimminger.
dom jag har är
Har du din i orginalförpackning/mint condition?
//Alexander
Det är egentligen mössan jag är ute efter.Cyber Joker skrev:Ja Alexander jag har boxen kvar till Grimminger. Sedan har jag en till Grimminger mint in box.
Man ser ganska tydligt att ärmarna var för korta, iallafall på min. Jag var tvungen att sätta en smock ovanpå för att det inte skulle synas. I dina kläder skulle jag inte lägga en massa pengar på gamla prylar, om det inte är så att du samlar på sådana. I så fall har jag en massa gamla vattenflaskor och brödpåsar du kan få byta till dig.

[/img]