Medival total wars, är det värt att spela?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Carolus XII
Medlem

Medival total wars, är det värt att spela?

Inlägg av Carolus XII » 4 juni 2003, 15:07

Är medival total wars bra? FUnderar nämligen på att installera det.
Men är orolig för enorm besvikelse ge gärna betyg! :D

har medival total war någon hemsida?

//Fredde

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gribing » 4 juni 2003, 15:09

Jag hänger gärna med på ovanstående fråga. Har samma funderingar.

/Gribing

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 4 juni 2003, 15:55

URL http://www.totalwar.com
betyg: 93 % :)

Användarvisningsbild
Djinghis Khan
Medlem

Inlägg av Djinghis Khan » 4 juni 2003, 17:34

MTW äger! Du har allt att tjäna på att skaffa det!

Carolus XII
Medlem

Inlägg av Carolus XII » 4 juni 2003, 20:31

Efter att ha installerat det kan jag inte säga annat!

//Fredde

chaser
Medlem

Inlägg av chaser » 4 juni 2003, 20:34

Riktigt coolt, lite jobbigt att ha kontroll över alla provincerna när man nästan har underkuvat sig hela Europa...
Trots att man stationerar trupper och låga skatter i provincerna.

Någon som har lite koll på byggandet? Kan man bygga allt i en provins eller kan man bara ha en viss mängd. För mig verkar det som det rivs byggnader för att ge plats åt andra. Så man kan inte ha alla typer av byggnader...

Var dock ett tag sedan jag spelade det...

Hlidsjalf
Medlem

Inlägg av Hlidsjalf » 4 juni 2003, 21:20

En varning dock, spelet är JÄVLIGT beroendeframkallande när man har satt sig in i det. Jag hade precis tagit mig ut ur mitt EUII-knarkandet när jag fick tag på M:TW, aj aj aj...

Användarvisningsbild
Djinghis Khan
Medlem

Inlägg av Djinghis Khan » 4 juni 2003, 22:59

Hlidsjalf skrev:En varning dock, spelet är JÄVLIGT beroendeframkallande när man har satt sig in i det. Jag hade precis tagit mig ut ur mitt EUII-knarkandet när jag fick tag på M:TW, aj aj aj...
Skojar du...

Ebbe_lille
Medlem

Inlägg av Ebbe_lille » 4 juni 2003, 23:42

Köp Viking expansion, det måste väl klassas som tunga droger i sådana fall. Enormt fet expansion där man får spela som eller emot vikingarna och ta del av maktkampen på de britanniska öarna under perionden 793 e.Kr. - 1066 e. Kr.

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 5 juni 2003, 08:26

Du måste faktiskt ha expansion då det inte bara ger en ny kampanj utan också förbättrar den gamla+ man får spela med fler länder i custom battle.

Bra beslut förresten

Carolus XII
Medlem

Inlägg av Carolus XII » 5 juni 2003, 11:46

Djinghis Khan skrev:
Hlidsjalf skrev:En varning dock, spelet är JÄVLIGT beroendeframkallande när man har satt sig in i det. Jag hade precis tagit mig ut ur mitt EUII-knarkandet när jag fick tag på M:TW, aj aj aj...
Skojar du...
Nej han skojar inte! Jag har märkt det nu, idag kom jag 1 timme försent till skolan pga Medieval total wars, jag tänkte ähh bara ett år till, men det vart 50 års spelande! :D

//Fredde

Carolus XII
Medlem

Inlägg av Carolus XII » 6 juni 2003, 13:53

Är viking Expanison till medevial något ha då? vad kan man göra för fler saker?

//Fredde

Användarvisningsbild
Anckarström
Medlem

Inlägg av Anckarström » 7 juni 2003, 02:11

Viking invasion har en helt ny kampanj som utspelar sig på de brittiska öarna med helt nya riken att spela/erövra. Massor av nya enheter och byggnader. Sketakul att dra in i Irland med stor följe av bärsärkar och röja vilt. Rekommenderas starkt.

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 10 juni 2003, 08:27

+en del andra länder i orginalet

Användarvisningsbild
dracopticon
Ny medlem

Medieval: Total War - Spelet Du Måste Ha!

Inlägg av dracopticon » 8 augusti 2003, 20:43

Jag tycker detta spel är det bästa Data-Strategispel som gjort, alla kategorier! Det har allt:

1. Otroligt coolt diplomatiskt spel med ingiften av prinsessor, rygghuggande lönnmördare, lömska spioner, predikande präster, häx-processande inkvisitorer, kardinaler etc, etc! Ett av dom coolaste sakerna är just inkvisitorer som (när som är erfarna) kan gå rakt in i fiendeled och processa mot en super-bra fiende-general och därigenom ta livet av honom! Mycket användbart när dina assassins inte lyckas.

2. En otrolig mängd olika truppvarianter, med massor av speciella olika typer av trupper beroende på nationalitet. Varje land har sina egna typer av "etniska trupper" men också tillgång till dom mer vanliga "allmänna trupptyperna".

3. Varje gång du krigar, så sker det på ett slagfält som ALDRIG ser exakt likadant ut, även inom ett och samma land/område. På det slagfältet kan det vara vilken årstid som helst och om du är attackerare väljer du vilken dag du ska anfalla (bättre med olika väder för olika saker) och som försvarare väljer du bästa ställe på slagfältet.
Sen påverkas slaget av en hel massa saker: truppernas moral, erfarenhet, deras generals erfarenhet, vapentyper och dom kan gömma sig i skogar och använda överfall, samt landhöjd påverkar positivt för dom som står högre upp, etc.
Om man lyckas döda/ta till fånga motståndarens general (kan vara alltifrån en vanlig general till en medlem av adeln) så blir fiende-armén mycket skärrad och kan ganska lätt drivas på flykten - OM - man har nog med män kvar att lyckas med den bedriften.

Ja som du ser är det en hel massa saker som gör detta spel helt otroligt bra. Det är ett MÅSTE! Om du gillar sånt förstås. :)

Dracopticon out.

Skriv svar