BLACK HAWK DOWN - kommentar

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Kontakt:

BLACK HAWK DOWN - kommentar

Inlägg av Gribing » 27 maj 2003, 14:21

Köpte och spelade Delta Force - Black Hawk Down förra veckan. Snyggare spel får man leta efter.

* Snygga miljöer
* Schyssta karaktärer
* Coola helikoptrar
* Suveränt ljud
* Tung musik

Men...

Jag spelade hela spelet på två kvällar!? Va fan! Betalar 499:- och så klarar man spelet på några timmar? Det gillar jag inte.

Samma sak med ett annat välgjort och snyggt spel: MOH - Spearhead.

Är detta nån skum trend som är på gång?

Användarvisningsbild
barzam
Medlem

Inlägg av barzam » 27 maj 2003, 14:59

det är väl en väldigt gammal trend så vitt jag vet..

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 27 maj 2003, 15:36

Spelat demot.. den är kulig..

Knekten
Utsparkad

Inlägg av Knekten » 27 maj 2003, 18:17

Håller med Gribing...superkul spel men alldeles för kort :(

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 28 maj 2003, 11:28

Ritkigt kul spel, fast grafiken är ju inte så snygg... och så är det som sagt sååååå kort.
När man klarat SP så suger MP totalt, helt värdelöst över internet och då har man inte så mycket att göra...

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gribing » 28 maj 2003, 12:05

MarcuS Schober skrev:Ritkigt kul spel, fast grafiken är ju inte så snygg... och så är det som sagt sååååå kort.
När man klarat SP så suger MP totalt, helt värdelöst över internet och då har man inte så mycket att göra...
Har man nån gång kört BF1942 MP så känns allt annt meningslöst...

Men hörru, grafiken är väl inte dålig? Utveckla gärna.

/Gribing

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 28 maj 2003, 12:10

det där med bf stämmer så väl =D

Jag tycker grafiken är alldeles för kantig och animationerna är sååååå tråkiga, gubbarna ramlar på samma sätt varje gång man skjuter dem, de springer extremt stelt o.s.v.
Visserligen har grafiken bra skala men själva grafiken är riktigt stel och små risig.

Carolus XII
Medlem

Inlägg av Carolus XII » 1 juni 2003, 12:55

Okej spel, men jag tröttnade efter 6 uppdrag.. Det är ju snyggt bra gjort osv, men lite för gammaldags tycker jag!

Användarvisningsbild
Darius
Medlem

Inlägg av Darius » 1 juni 2003, 17:19

First Person spel har ju sin charm , Men inget slår väl ändå när man får sitta och knåpa med ett problem i nått strategi spel en hel kväll :D

tobbel
Medlem

Inlägg av tobbel » 2 juni 2003, 10:10

Tycker DF BHD mest är en vidareutveckling från Delta Force 1, med ytterst små tillägg för taktik (rensa rum osv). Men det är ju fortfarande "nästan" bara killen man själv spelar som får göra allt jobbet. Resten av gruppen bara följer med skjuter några skott ibland och missar oftast allihop. Att grafiken förbättrats är ju naturligt, eftersom datorerna utvecklas.

Sammanfattningsvis, gillar man actionspel med SMÅ realistiska inslag kan väl DF BHD vara intressant, inte annars... Vill man ha ett realistiskt actionspel kan jag varmt rekommendera "Rainbow Six 3, Raven Shield".

Morot
Medlem

Inlägg av Morot » 2 juni 2003, 10:47

Snyggt men segt och inte roligt i längden..
AI:n var inte den klipskaste, många gånger dog jag när jag spanade genom en dörr, och en fiende sprang upp bakom mig och stod mitt i min grupp med soldater, mina egna gubbar bara tittade på honom, och han sköt hejvilt omkring sig.

MP var inte alls roligt, första känslan är förvirring, vad ska man göra?
andra känslan är förbannelse då nån cs-fjortis står i ett hörn med granatkastaren och skjuter framför fötterna på sig själv. alla dör utom han. skitspel..

Skriv svar