Olof Palmes baneman
Re: Olof Palmes baneman
Det där uttalar jag mig inte om.
Hyfsat moderna enhandsvapen och hur lätt/svårt att få träff i målet - där vet jag något.
Jag tror det vart en dubblett från din sida, skall se om jag lyckas fixa.
MVH
Hans
Hyfsat moderna enhandsvapen och hur lätt/svårt att få träff i målet - där vet jag något.
Jag tror det vart en dubblett från din sida, skall se om jag lyckas fixa.
MVH
Hans
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Snarare att det var ett påstående än en fråga!
P g a störningar har jag inte kunnat svarat tidigare.
För mig är det lite försvårande att denna tråd har fått fyrsiffrigt antal inlägg trots ivriga spekulationer på vem som är skyldig. För mig är det en person som hålls hemligt och denna hemlighet behölls nog tills den skyldige går bort, tills eventuella familj har satt sig i säkerhet.
Stefan
Påstående:Stefan Lundgren skrev: ↑24 april 2026, 13:47Snarare att det var ett påstående än en fråga!!!
P g a störningar har jag inte kunnat svarat tidigare.
För mig är det lite försvårande att denna tråd har fått fyrsiffrigt antal inlägg trots ivriga spekulationer på vem som är skyldig. För mig är det en person som hålls hemligt och denna hemlighet behölls nog tills den skyldige går bort, tills eventuella familj har satt sig i säkerhet.
Stefan
Och då fanns inte nånstans tid angiven.
Fråga:
Och fortfarande, hur förstärker tre utropstecken påståendet eller frågan?Och den tiden finns inte angivet nånstans, antar jag!!!
Vi är inte på FB.
MVH
Hans
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Hans, jag föreslår att vi diskuterar i min nyskapande tråd istället och hoppas att du inte har något vare sig tråden eller förslaget.
Tråden ”Grammatik och teckenanvändning” i ”Om Skalman.nu.
Stefan
Tråden ”Grammatik och teckenanvändning” i ”Om Skalman.nu.
Stefan
- Markus Holst
- C Skalman
- Kontakt:
Skall ni skriva här så följ forumets regler! Kontrafaktiska inlägg är inte tillåtna och inte heller personangrepp. Flera inlägg är bortplockade.
I de flesta gängskjutningar jag läser om skjuter man från mycket nära avstånd - typ pepprar en bakifrån som sitter i en stol hos frisören. Förra året var det en äldre herre här i Göteborg som blev skjuten. Skytten hade någon form av automatkarbin och tömde ett mag i offret från ganska nära avstånd. Stackaren gick inte ens att identifiera i förstone, men det fanns väl id-papper och släktingar.
Med äldre menar jag en som hade klarat av att bli runt 35, och inte längre var lika aktiv, men åtminstone hade haft en hög position.
Jo, det är inga proffs vi pratar om. Yrkesmördarna som har mångårig träning i jobbet är nog hyfsat lätta att räkna. Och även de är inte alltid så professionella. Skall du garanterat träffa målet, löjligt små avstånd och många skott. Som sagt, jag är då inte proffs men kan då lite om vapen.
MVH
Hans
MVH
Hans
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Nu tycker jag att det är någonting konstigt med mina tre senaste inlägg sedan flera inlägg har blivit borttagna.
Stefan
Stefan
Ja. Det blev lite konstigt då en annan medlem inte höll sig inom forumets regler.
Men det är bara att gå vidare.
MVH
Hans
Men det är bara att gå vidare.
MVH
Hans
- Markus Holst
- C Skalman
- Kontakt:
I ett försök att få Stefan Lundgren att verka mindre konstig
har jag tagit bort tre av hans inlägg.
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Tack, nu känns det bättre.Markus Holst skrev: ↑13 maj 2026, 17:26I ett försök att få Stefan Lundgren att verka mindre konstighar jag tagit bort tre av hans inlägg.
—————————————————-
Nu om Palmes mördare…….Den riktiga mördaren kommer nog att avslöjas 2086 när det har gått hundra år sedan det hände. Eller när det är känt att denna man är död eller har varit död ett tag.
Den s k Skandiamannen känns bara som spel för gallerierna!!!
Stefan
Mest sannolikt vet de som lever 2086 ungefär lika lite om Palmemordet som vi vet idag. Möjligen vet man 2086 lite mer vartåt det lutar. Liksom om det var ensam galning, inhemsk konspiration, spiondrama, etc.
Just att inget har läkt ut på 40 år tyder på antingen ensam galning eller internationell konspiration. En grupp svenska högerextremister hade inte hållt tyst i 40 år.
Just att inget har läkt ut på 40 år tyder på antingen ensam galning eller internationell konspiration. En grupp svenska högerextremister hade inte hållt tyst i 40 år.
Hur vet du om någon hållit tyst? Eller om någon börjat babbla? Högprofilerade mord brukar inte klaras upp på det viset. Själv kan jag inte komma på något sådant exempel. Kan du?a81 skrev: ↑15 juni 2026, 16:50Mest sannolikt vet de som lever 2086 ungefär lika lite om Palmemordet som vi vet idag. Möjligen vet man 2086 lite mer vartåt det lutar. Liksom om det var ensam galning, inhemsk konspiration, spiondrama, etc.
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Jag tänker alltid på talesättet "vad mer en tre vet är ingen hemlighet".
Sonderling
Sonderling
Hur tillämpar du det här? Saken är följande: om någon inblandad i en komplott faktiskt skulle börja babbla om mordet för utomstående så innebär det inte nödvändigtvis en lösning. Kanske inte ens början på en lösning. Detta eftersom det här - liksom vid alla högprofilerade mord - cirkulerar utsagor runt folk som påståtts vara inblandade. Sist jag kollade hade mer än 130 personer erkänt palmemordet.sonderling skrev: ↑17 juni 2026, 11:49Jag tänker alltid på talesättet "vad mer en tre vet är ingen hemlighet".
Sonderling