Vietcong

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Björn E
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 12 februari 2003, 09:04
Ort: Umeå

Vietcong

Inlägg av Björn E » 22 maj 2003, 14:52

Är det någon mer än mig här som spelar Vietcong?
Mycket trevligt spel i multiplayer tycker jag, speciellt när man samarbetar med lagmedlemmarna.

Användarvisningsbild
Culpepper
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: 26 juni 2002, 15:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Culpepper » 22 maj 2003, 16:52

Jag spelar oxå...tycker det är ett väldigt snyggt å verkligt spel, även fast det fick halvdåliga recensioner... NVA base är jäkligt skoj!

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem
Inlägg: 995
Blev medlem: 2 oktober 2002, 13:40
Ort: sverige

Inlägg av CJBackfire » 22 maj 2003, 19:06

Vadå halvdåliga
i PCG fick blev det månadens spel!
vem bryr sig om soldaterna skriker DIE YOU FUCKING GOOK!
DEt ska ju vara ett veitnamn spel inspirerat av filmer som FMJ!
Måste had detta spel

Användarvisningsbild
Culpepper
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: 26 juni 2002, 15:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Culpepper » 22 maj 2003, 20:12

tror det var ztv (?) som gav det den kritiken men jag är inte säker...
hursomhelst litar jag aldrig på något annat än mitt eget omdöme när det gäller filmer, spel och musik...
Speler är iaf helt klart köpvärt!

Morot
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:05

Inlägg av Morot » 22 maj 2003, 22:22

lite lätt att tappa några timmar på kvällen dock :) speciellt om man spelar med skåningar som via teamspeak asgarvar varenda gång de hör svordommarna :)

i line of sight: vietnam så hade de väl en klocka i ena hörnet, det är en smidig sak som jag saknat i alla spel..

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 23 maj 2003, 07:23

Inte testat det ännu, men kan nån berätta lite hur det funkar?? strider man i grupp?? Bara multiplayer?? Vilka vapen finns??

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem
Inlägg: 971
Blev medlem: 7 oktober 2002, 16:39

Inlägg av Wolfblitzer » 23 maj 2003, 14:34


Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 23 maj 2003, 15:15

Har bara demot:( funderar på att köpa hela.

/Marcus
Senast redigerad av 1 Marcus Svernvik, redigerad totalt 23 gånger.

Användarvisningsbild
Björn E
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 12 februari 2003, 09:04
Ort: Umeå

Inlägg av Björn E » 23 maj 2003, 16:19

Rommel skrev:Inte testat det ännu, men kan nån berätta lite hur det funkar?? strider man i grupp?? Bara multiplayer?? Vilka vapen finns??
Det finns en singleplayerkampanj, där man oftast leder runt en halv grupp. Man har egentligen inte särskilt stor kontroll över mannarna, men man kan åtminstone ge enkla order såsom "Advance", "Hold" och "Retreat". De delar av kampanjen jag hittills har uppskattat mest är patrulluppdragen, där det nästan känns som att man är med i en krigsfilm och de delar där man anfaller fasta positioner.

Multiplayerdelen är ganska väl utbyggd, med ett flertal olika spellägen, bl.a. CTF, DM och Coop. Jag tycker att Coop är roligast, då det ofta är ganska mycket taktik inblandat, med växelvis framryckningar, nedhållande eld osv.

Användarvisningsbild
Anckarström
Medlem
Inlägg: 186
Blev medlem: 8 september 2002, 05:35
Ort: Urskogen

Inlägg av Anckarström » 24 maj 2003, 22:21

Skulle vara betydligt bättre utan all kväljande USA propaganda och stereotypa karaktärer. Att dom sedan spyr ur sig massa rasistiska tillmälen gör inte saken bättre. Kan tolkas som självironi iochförsig, men jag tvivlar på att de har självdistans nog att utföra något sådant

Ebbe_lille
Medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: 24 mars 2002, 14:37
Ort: Piteå

Inlägg av Ebbe_lille » 24 maj 2003, 23:20

:lol:

Anckarström, vet du om att spelet är utvecklat i Tjeckien?

Användarvisningsbild
Mercai
Medlem
Inlägg: 494
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:34
Ort: Helsingborg

Inlägg av Mercai » 25 maj 2003, 09:46

Ebbe_lille skrev::lol:

Anckarström, vet du om att spelet är utvecklat i Tjeckien?
:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem
Inlägg: 848
Blev medlem: 5 november 2002, 12:51

Inlägg av Gatzu » 25 maj 2003, 12:01

Illusion softworks, äger...

Jag tror helt klart de medvetet har skapat hela spelet med en stor dos ironi. Jag tycker spelet är mer USA fientligt när man märker vilka idioter de verkligen är.

Användarvisningsbild
Anckarström
Medlem
Inlägg: 186
Blev medlem: 8 september 2002, 05:35
Ort: Urskogen

Inlägg av Anckarström » 25 maj 2003, 13:49

Oops - såg bara GoD loggan i spelet. Tänkte inte längre än så.
Tycker iallafall att VC är högst osmakligt. Verkar vara godtyckligt vilka rasistiska tillmälen som är accepterade och vilka inte är det. Skulle bli ramaskri ifall man i Return to Castle Wolfensteins uppföljare iklädde sig rollen av en SS-soldat och kutade omkring slängandes antisemitiska slagord omkring sig med MP40 i högsta hugg.

Morot
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:05

Inlägg av Morot » 25 maj 2003, 14:17

Anckarström skrev:Oops - såg bara GoD loggan i spelet. Tänkte inte längre än så.
Tycker iallafall att VC är högst osmakligt. Verkar vara godtyckligt vilka rasistiska tillmälen som är accepterade och vilka inte är det. Skulle bli ramaskri ifall man i Return to Castle Wolfensteins uppföljare iklädde sig rollen av en SS-soldat och kutade omkring slängandes antisemitiska slagord omkring sig med MP40 i högsta hugg.
Det finns två versioner, en "T"-rated (teen?) utan en massa blod, likdelar och sådana svordommar. Och en med blod, likdelar och svordommar. Jag har bara spelat den censurerade och den dög alldeles utmärkt...
Man tycker ju att de borde ha kunnat klämma in båda på samma cd, så man kunde välja under installationen eller så. :) Att gå omkring och skrika "Gook" klarar jag mig utan

Skriv svar