Private Snafu
Private Snafu
https://www.youtube.com/results?search_ ... vate+snafu
Kanske är nytt för någon.
Om någon kan säga vad Snafu står för vinner han ett inlägg i denna tråd.
MVH
Hans
Kanske är nytt för någon.
Om någon kan säga vad Snafu står för vinner han ett inlägg i denna tråd.
MVH
Hans
- Markus Holst
- C Skalman
- Kontakt:
Re: Private Snafu
SNAFU is an acronym that is widely used to stand for the sarcastic expression Situation Normal: All Fucked Up. It is a well-known example of military acronym slang; however the original military acronym stood for "Status Nominal: All Fucked Up"
Du får behålla ditt inlägg men jag sätter ett inlägg (törs inte hålla på med Calvados längre) på att:
"original military acronym stood for "Status Nominal: All Fucked Up"
Inte stämmer, inga svärord (motsv.) finns i officiella militära förkortningar - wikis fel och inte budbärarens.
MVH
Hans
"original military acronym stood for "Status Nominal: All Fucked Up"
Inte stämmer, inga svärord (motsv.) finns i officiella militära förkortningar - wikis fel och inte budbärarens.
MVH
Hans
”Situation normal all fouled up” kanske…
/ currahee
/ currahee
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Farsan den gamle flottisten från USN kör alltid med:Markus Holst skrev: ↑19 december 2019, 13:57SNAFU is an acronym that is widely used to stand for the sarcastic expression Situation Normal: All Fucked Up. It is a well-known example of military acronym slang; however the original military acronym stood for "Status Nominal: All Fucked Up"
SonderlingSituation Normal: All Fucked Up
Fick en gång av min käre broder en bok: ”The Ultimate WWII Quiz Book” av Timothy B. Benford (1984).
I denna omtalas fler versioner:
FUBAR - F****d Up Beyond All Recognition
FUMTU- F****d Up More Than Usual
Och min absoluta favorit:
JANFU - Joint Navy/Army F*** Up
/Peter
I denna omtalas fler versioner:
FUBAR - F****d Up Beyond All Recognition
FUMTU- F****d Up More Than Usual
Och min absoluta favorit:
JANFU - Joint Navy/Army F*** Up
/Peter
En bild från samma bok föreställande nosen på ett bombplan från USAAF i Australien tydligen, årtal fattas. Här får SNAFU en annan betydelse. (Får ursäkta att bilden kommit på sniskan, men som tekniskt inkompetent får jag vara nöjd att jag fick upp bilden överhuvudtaget.)