Magnus L
Men svammel att Palme som var tillträdande styrde och ställde. Vad baserar du det på, att han blev informerad ett par dagar innan? Den som drog ner aktiviteten var helt klart Stefensson. Som du själv skrivit tidigar, DET är klart att han var drivande på det sättet, mer än ÖB och det är ju det som är anmärkningsvärt. Fantasier om Palme leder ingen vart här, han kunde absolut inte påverka utan att ha många andra med sig om ens då.
Så ÖB kontaktar Fälldin den 6 Oktober och Fälldin och ÖB kommer överrens om att inget skall ändras.
Därefter kontakta ÖB Palme som formellt tillträder dagen efter.
Och dagen efter ändras allt, jag klippte och klistrade lite för att illustrera skillnaden i agerande.
Alla kommentarerna i mitt inlägg är ju från Jallai, SOU eller Tunander, det är vad jag baserade mitt inlägg på, jag hade dessutom skrivit ut källhänvisning + sidan i dokumentet, du kan väl iallafall läsa min kommentar innan du skriver ditt svar
Stefenson har väl inte sagt ett pip 1-7 Oktober, källa på det tack!!
Jag tror dessutom du missar hela poängen, förmodligen pga. att du inte läser inlägg innan du svarar, jag försvara Palmes agerande och skriver nästan övertydligt att han bara följt IKFN.