Magnus L skrev:
Dessutom är det väldigt tydligt vad som är Tunanders egna spekulationer. Men det är väl bara jag...
Är det tydligt om man bara läser Tunanders bok o inte borrar sig ned i detaljerna?
Om vi håller oss kvar vid den gröna fläcken den 5e Oktober,..... Efter att ha läst Tunanders mail till OlaF vet jag inte hur jag skall förhålla mig till Tunander,.. Vad har han för hårda fakta angående det han påstår om den gröna fläcken? Varför backar han i mailet till Ola?
- Vet vi att fläcken bestod av en kemisk substans?
- Togs det prover?
- Finns det bilder?
- Är det bara EN person som sett denna gröna fläck?
I samma stycke som Tunander beskriver fläcken, skriver han också.
"It seems to have been a green dye, a chemical substance sent up as a signal from the submarine to communicate its condition and position, a practice employed at the time by both US and British submarines, or possibly by any Western submarine in a US-commanded
operation."
Ovanstående är vad jag kan förstå inte fakta utan Tunanders spekulation.
Jag frågar därför att jag inte vet,..
"Får" en FORSKARE blanda hårda data med egna spekulationer?
JHAN skrev:
Den gröna markeringen verkade ha kommit efter en insats och är inte dom automatiska (jag vet inte). Nu förtydligade väl Tunander det till OlaF och vad jag förstod så kanske man inte skulle dra så stora växlar på just den fläcken?
Jag är inte bara intresserad av fläcken som sådan utan även av Tunanders metoder,.. gör han på liknande sätt med de andra händelserna som han beskriver i sin bok. Det är därför jag vill att vi skall studera den här dagen i detalj,.. steg för steg,..
Bill.