Quiz: Movie quotes
Re: Quiz: Movie quotes
Jag tror inte bilden är från denna film, men det är kanske den varjag syftar på.
/ currahee
/ currahee
- Bilagor
-
- Flying_tigers_poster.jpg (196.1 KiB) Visad 645 gånger
Visst var det Flying Tigers, tyglappen på AVG-piloternas flygarjackor kallades -
och avsåg meddela kineser på marken, att flygaren inte var japan att bums avlivas - utan en ''vän av Kina'' .
currahee flyger vidare, Varjag
currahee flyger vidare, Varjag
Tackar - då blir det en svensk kalkon film. Vilken?
/ currahee
/ currahee
- Bilagor
-
- film.jpg (229.98 KiB) Visad 627 gånger
Eftersom det är en svensk production, Terra Film, kanske ''Gorilla'' från 1956 inspelad i Afrika???
Varjag
Varjag
Visst är det filmen ”Gorilla”. Ett riktigt rasistiskt lågvattenmärke inom svensk film.
Frågan går till Varjag.
/ currahee
Frågan går till Varjag.
/ currahee
Tack currahee
Vi kör en annan rulle - lite i samma stil..... Vilken?
Varjag
Vi kör en annan rulle - lite i samma stil..... Vilken?
Varjag
Gissar att Johnny Weissmuller står och väntar i kulisserna
/ currahee
/ currahee
currahee känner lätt igen ''pappa & Jane's Lilltarzan'' i vimlet av amazoner..... - redan 1945, med begynnande kulmagecurrahee skrev:Gissar att Johnny Weissmuller står och väntar i kulisserna![]()
/ currahee
Amazonernas rikliga men lätta leopardskinnsdräkter, måste ha lett till nära total utrotning av Panthera pardus I Tarzans djungel
F.ö. ansågs denna scenen, med Tarzans nävar under det nakna amazonlåret och - i närheten av det vänstra amazonbröstet - MYCKET VÅGAD
för 1945 års publik
Tarzan & Amazonerna hette filmen......
Din tur!, Varjag
Tackar, har för mig att det finns en annan Tarzan film där Jane (Maureen O'Sullivan) visar mer än vad hon borde i en undervatten scen...
Ny gåta - dessa två filmer har några kopplingar till varandra - vilka? Framförallt är det en som har att göra med rekvisita.
/ currahee
Ny gåta - dessa två filmer har några kopplingar till varandra - vilka? Framförallt är det en som har att göra med rekvisita.
/ currahee
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Du tänker på Tarzan and his mate; men tyvärr, det var Josephine McKim, en stand in, så vi såg aldrig fröken O'Sullivan: https://www.youtube.com/watch?v=6Bc7KDyLV80
Funderar på krigsfilmerna... Kan det vara pansarvagnar som är en av gemensam nämnare?
Funderar på krigsfilmerna... Kan det vara pansarvagnar som är en av gemensam nämnare?
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Äsch - var det inte rätt Jane, jag kommer ihåg att denna vatten scen var mycket spännande för en 10-årig matinébesökare…
Visst är det stridsvagnarna. Båda filmerna är inspelade i Jugoslavien. Till filmen ”Battle of Neretva” från 1969 byggdes ett antal ryska stridsvagnar om till att se ut som tyska Tiger vagnar. Det är en av dessa som återanvänds i filmen ”Kellys Hjältar”
Frågan går till Torbjörn
Visst är det stridsvagnarna. Båda filmerna är inspelade i Jugoslavien. Till filmen ”Battle of Neretva” från 1969 byggdes ett antal ryska stridsvagnar om till att se ut som tyska Tiger vagnar. Det är en av dessa som återanvänds i filmen ”Kellys Hjältar”
Frågan går till Torbjörn
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Det var som hundan! Jag sköt i mörkret - ursäkta vitsen. Men träffade rätt. För övrigt tror jag hon hade tajt kroppsstrumpa över hela kroppen, hudfärgad. Men vågat ändå. Vidare:
Dråplig scen: Scenen är italiensk snut framför översättaren och skurken till vänster om honom. Till slut frågar snuten med kraft
-Och du då, är du bög?
Skurken utbrister: No! ("nej" på engelska) Varvid polisen vänder sig till översättaren.
Pinsam tystnad.... tills översättaren med liksom förvåning i ansiktet översätter till italienska för polisen:
"No", vilket är "nej" på italienska. - och låter precis likadant. Det var det som var det dråpliga.
Kan ni namnet på skurken så kan ni namnet på filmen.
Dråplig scen: Scenen är italiensk snut framför översättaren och skurken till vänster om honom. Till slut frågar snuten med kraft
-Och du då, är du bög?
Skurken utbrister: No! ("nej" på engelska) Varvid polisen vänder sig till översättaren.
Pinsam tystnad.... tills översättaren med liksom förvåning i ansiktet översätter till italienska för polisen:
"No", vilket är "nej" på italienska. - och låter precis likadant. Det var det som var det dråpliga.
Kan ni namnet på skurken så kan ni namnet på filmen.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Ingen? Tydligen tuff fråga.
x: Everybody should have one talent, what's yours?
y: Forging signatures, telling lies... impersonating practically anybody.
x: That's three, nobody should have more than one talent.
x: Everybody should have one talent, what's yours?
y: Forging signatures, telling lies... impersonating practically anybody.
x: That's three, nobody should have more than one talent.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
No matter what you do, no matter how awful, no-one ever thinks that they're a bad person.
Talented Mr. Ripley, Varjag