Nrj, men han är ju inge känd...ung som att vara släkt med Gustav Vasa:s far...Lindir skrev:Ursäkta, men det faktum att Vlad III inte hade några barn gör väl inte att man inte kan härstamma från hans far Vlad II ...
Dracula, en historisk person.
- SuperPalle
- Medlem
nä, men man kan säga att jag e släkt me draculas farsa. det låter ju endå rätt ballt...eller.
den hör tråden blir bara mer och mer förvirrad.
//Palle
den hör tråden blir bara mer och mer förvirrad.
men nuförtiden. då det blir mer och mer jämställt så kan man nog räkna "sköldsidan" också eftersom dom kan ha kvar sitt gamla namn...inte som förr.Och för sista gången, du släkt med hans syster...
Däremot så tvivlar jag inte på att din släkt lider av inavel...
Dessutom är det tveksamt om man kan räkna från sköldsidan då en släkt brukar kallas död då svärdssidan saknar ättlingar...
//Palle
-
Chicago Blues
- Utsparkad
Hmm...
Låt oss bara konstatera faktum att Snoopy Doog llr vad han nu kallar sig är släkt med Vlad Basarab II/III och konstatera att vi inte blev imponerade. Så slipper vi mer tjafs om saken 
- SuperPalle
- Medlem
- Scrooge_McDuck
- Tidigare medlem
Vlad Basarab II
Det är inte samma sak att säga att man var släkt med Gustaf Vasas pappa eftersom han inte var kung. Det var Vlad Basarab II. Men vi lämnar det här. Jag trodde att det var någon som tyckte det var intressant att jag var släkt med Vlad Basarab III men tydligen inte. Det var lite tråkigt. Hur många håller med om att han är en av de mest kända roman figurerna genom tiderna?
- Scrooge_McDuck
- Tidigare medlem
-
Chicago Blues
- Utsparkad
- Scrooge_McDuck
- Tidigare medlem
Angående Dracula så funderar jag på hur Stoker kom fram till blodtörstigheten.
Den enda "riktiga" vampyr jag känner till är Elizabeth Bathory. Jag funderar på om det inte var därifrån som Stoker fick blodtörstigheten, för er som inte vet vem hon var så var hon en av Rumäniens största om inte den största massmördaren genom tiderna.
612 kvinnor mördade hon och hennes tre eller om det var fyra kompanjoner i slottet Csejthe ibörjan av 1600-talet.
Nåja, jag låter er få läsa resten av de här brutaliteterna på http://bathory.org.
Den enda "riktiga" vampyr jag känner till är Elizabeth Bathory. Jag funderar på om det inte var därifrån som Stoker fick blodtörstigheten, för er som inte vet vem hon var så var hon en av Rumäniens största om inte den största massmördaren genom tiderna.
612 kvinnor mördade hon och hennes tre eller om det var fyra kompanjoner i slottet Csejthe ibörjan av 1600-talet.
Nåja, jag låter er få läsa resten av de här brutaliteterna på http://bathory.org.
- Wolfblitzer
- Medlem
- Scrooge_McDuck
- Tidigare medlem
Eftersom det är länge sedan någon skrivit här så vet jag inte om någon läser det här men efter vad jag har läst om Vlad III så ska han väl ha haft några söner så då kan det ju finnas betydligt fler än 3 stycken levande släktingar kvar.
På sommaren 1997 dog en gammal tant i Paris och efter vad dom sa på nyheterna i radion ska hon tydligen ha varit den sista av hans släktingar som kunde kalla sig Dracula.
På sommaren 1997 dog en gammal tant i Paris och efter vad dom sa på nyheterna i radion ska hon tydligen ha varit den sista av hans släktingar som kunde kalla sig Dracula.