Dagenz Bild
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
nej nej nej till Never Spirits bild. nej. aldrig. heeh. *sorry* det går inte att tänka sig en balrog så där, vem har ritat den?! men Gandalf var snygg dock. verkar som om många tecknare har svårt med balrogen. gav kanske inte Tolkien så bra "beskrivning" om dem? måste leta upp där han beskriver den... men men. det där är inte en balrog. det ser ut som en bock eller något sådant..
-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
...
Åh, fy fan Never Sp'rit.
Det var nog den vidrigaste bilden jag sett i hela mitt långa, hemska liv.
Här kommer ännu en Balrogbild, den snüggaste hittills i mitt tycke.
Balrogen ser verkligen ut som man tänker sig en skugg-maia, och
inte som nån j*vla get.
Men så är den av Ted Nasmith också..

Det var nog den vidrigaste bilden jag sett i hela mitt långa, hemska liv.
Här kommer ännu en Balrogbild, den snüggaste hittills i mitt tycke.
Balrogen ser verkligen ut som man tänker sig en skugg-maia, och
inte som nån j*vla get.
Men så är den av Ted Nasmith också..

-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
..
Förresten, när vi ändå är inne på balroger och alla klagar lite hit och dit:
hur föreställer ni er balrogen/balrogerna?
Själv har jag ju redan sagt, som i Bakshis.Tyvärr..
hur föreställer ni er balrogen/balrogerna?
Själv har jag ju redan sagt, som i Bakshis.Tyvärr..
- Never Spirit
- Medlem
Undra om den skulle vara lika snygg om man såg Balrogen på riktigt och inte bara två lysande ögon, för ivarjefall så verkar det inte som om han försökte måla den som en skuggdemon som vissa anser att Balrogar ska vara, vet inte vad Tolkien tyckte, men jag anser att dom ska ha fast synlig kropp..............Jag tycker den här är mer lik en drake, jaja iallafall bättre än min
Ps.För er som inte uppfattade det så tyckte jag verkligen inte att Balrogen var snygg på MIN bild
Ds.
Ps.För er som inte uppfattade det så tyckte jag verkligen inte att Balrogen var snygg på MIN bild
-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
Gillade Nashmith-bilden bäst, fördelen med den är att man inte kan se om den har vingar eller inte, skuggvingarna påminner mest om Tolkiens (något kortfattade) beskriving av Balrogens vingar eller icke-vingar.
Ang. Gilithils första bild: Hela Balrog står i lågor... etc, i vilket fall är det vad som kommer att hända en pälsklädd Balrog förr eller senare. Päls är lättantändligt...
Angående Gilithils andra bild. Är det bara jag som tycker den är lite lik de elaka trollkarlarna i Final Fantasy 9?

Ang. Gilithils första bild: Hela Balrog står i lågor... etc, i vilket fall är det vad som kommer att hända en pälsklädd Balrog förr eller senare. Päls är lättantändligt...
Angående Gilithils andra bild. Är det bara jag som tycker den är lite lik de elaka trollkarlarna i Final Fantasy 9?

-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
.
Nej, verkligen inte Gothmog. Men en viss Ralph Bakshi verkarGothmog II skrev:Päls? En balrog har väl inte päls?
vara ganska övertygad om det.
Allihop måste ladda ner låten Byzantium av The Changelings.
Offatbart grüm låt !!
-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
..
Här har vi en bild på det stackars hatobjektet Tuor och hans glada svanar.
Why, oh why does he look like an indian?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Why, oh why does he look like an indian?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________