"Bästa" karaktär
- Eöl mörkalven_
- Medlem
- Kontakt:
- Shanghai_dragon
- Medlem
-
Trippad kick
- Medlem
Jag förlåter er dumhet och lägger till den självklara vinnaren: Túrin.
Den lilla filuren har jag på något sätt alltid tyckt om riktigt mycket. Kanske för att alla andra jämt ska envisas med att inte tycka om undertecknads favvo..Fräcka ni! Någon jag gillar mindre är Morwen..hua :/!!
Nåja, Boromir också för att han inte framstår som en smått bögig hjälte med ros i munnen utan som en helt enkelt, eh, vanlig man med liksom mänskliga beteenden och känslor..
Angående Bombadill är han en lustig sak. Som liksom kryddar berättelsen(med dill?..ursäkta!) på ett bra vis genom att man inte riktigt vet vad/vem han är för någon. Han är inte bäst men definitivt inte heller sämst, ett soft mellanting endast...hum
Den lilla filuren har jag på något sätt alltid tyckt om riktigt mycket. Kanske för att alla andra jämt ska envisas med att inte tycka om undertecknads favvo..Fräcka ni! Någon jag gillar mindre är Morwen..hua :/!!
Nåja, Boromir också för att han inte framstår som en smått bögig hjälte med ros i munnen utan som en helt enkelt, eh, vanlig man med liksom mänskliga beteenden och känslor..
Angående Bombadill är han en lustig sak. Som liksom kryddar berättelsen(med dill?..ursäkta!) på ett bra vis genom att man inte riktigt vet vad/vem han är för någon. Han är inte bäst men definitivt inte heller sämst, ett soft mellanting endast...hum
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Precis, han är den där mystiken jag älskar så med Sagan om Ringen. Den som också Gandalf har, Fangorn/Lavskägge och de andra enterna, Ringen i sig som också är mystisk och så vidare. Mystiken, sagostämningen, att man inte vet vad som kommer att hända, eller vem det är egentligen.Trippad kick skrev:Angående Bombadill är han en lustig sak. Som liksom kryddar berättelsen(med dill?..ursäkta!) på ett bra vis genom att man inte riktigt vet vad/vem han är för någon. Han är inte bäst men definitivt inte heller sämst, ett soft mellanting endast...hum