Hejsan, jag går i 9an och just nu är det dags för det årliga "framtidsarbetet". Som alla nior ska göra under vårterminen.
De flesta i klassen har redan valt ämne, allt från Karoliner till buddism, men iallfall. Jag skulle vilja ha tips om vad jag skulle kunna göra ett stort arbete om, 20-50 sidor stort. Helst historia. Kom gärna med förslag så fort som möjligt!
Stort framtidsarbete, ämne?
- Mathias Forsberg
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Re: Stort framtidsarbete, ämne?
Sjano skrev:/.../Jag skulle vilja ha tips om vad jag skulle kunna göra ett stort arbete om, 20-50 sidor stort./.../
Vad vill du inrikta dig på? Vilken tidsperiod?
/Johan
Nja, 50 sidor hade jag inte tänk skriva precis. Men, förra året vet jag att det var en del elever som skrev runt 50. Det arbetet var om hästar och ridning. Framtidsarbete är något som "vårat" arbetslag kommit på att man ska göra för att visa vad man lärt sig under alla år, -man bestämmer själv hur stort det ska vara dock. Framtidsarbete menas nog att man ska skriva om någon man skulle kunna tänka sig att jobba med i framtiden, men man väljer själv och fritt vad man ska jobba med.
Tog ett snack med en historia lärare och kom fram till att jag ska göra ett arbete om Irak, allt från Iraks historia till irak krisen osv.
Har någon några bra länkar, tipsa gärna isåfall!
/Sjano
Tog ett snack med en historia lärare och kom fram till att jag ska göra ett arbete om Irak, allt från Iraks historia till irak krisen osv.
Har någon några bra länkar, tipsa gärna isåfall!
/Sjano