Hår under armarna?
Hår under armarna?
Det är välkänt att det ses som lite fult om en flicka inte är rakad under armarna. Jag läste idag att denna sed, i sin moderna form, har sitt ursprung i en reklamkamanj för rakhyvlar som genomfördes i USA vid tiden för första världskriget. Är det inte märkligt hur vanlig reklam så påfallande kan förändra vårt sätt att leva? Vad tycker ni?` 8)
Jo, såna här "mindre viktiga" nyheter är intressanta ibland.
Jag har för mig att löpträningen också är från USA, alltså sjävla motionsträningen.
Allt har ju med mode och utseende att göra. Om ni ser bilder från 30-talets USA
kommer ni märka att INTE en enda kille eller man går utan mössa, en kepsliknande mössa.
Jag har för mig att löpträningen också är från USA, alltså sjävla motionsträningen.
kommer ni märka att INTE en enda kille eller man går utan mössa, en kepsliknande mössa.
Att löpträning skulle härstamma från USA är nog inte sant: i de isländska sagorna beskrivs löpträning. Däremot motionsformen, joggning, som folkrörelse borde härstamma från USA.PanzerClaw skrev:Jo, såna här "mindre viktiga" nyheter är intressanta ibland.
Ingen risk, modeindustrin ser effektivt till att pränta i oss, att det naturliga är fult. Medel mot besvärande hårväxt inbringar nog en och annan skön krona till modeindustrin.LasseMaja skrev:Vem vet om några år så kanske det blir poppis med håret igen?
Nästa målgrupp för modeindustrin (pågår nog redan) är pojkar/killar/herrar som dom skall pracka på smink. Tänk på tillväxt i %, det finns ju som bekant lika mycke herrar som damer, och herrarna har historiskt sett haft större köpkraft.
MVH
- SuperPalle
- Medlem
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Inget nytt under solen egentligen. Människor har alltid försökt göra sig attraktiva. I det gamla Egypten för många tusen år sedan använde både män och kvinnor smink t.ex. och man tog visst bort s.k. besvärande hårväxt redan då.
Så mycket av vad vi tror är dagens nyheter är egentligen gårdagens nyheter.
Senast redigerad av 1 tyskaorden, redigerad totalt 31 gånger.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Sen använde man giftiga ämnen för att färga läpparna!tyskaorden skrev:Inget nytt under solen egentligen. Människor har alltid försökt göra sig attraktiva. I det gamla Egypten för många tusen år sedan använde både män och kvinnor smik t.ex. och man tog visst bort s.k. besvärande hårväxt redan då.
- tyskaorden
- Redaktör emeritus