Quiz: Movie quotes
- Dag den vise
- Medlem
Re: Quiz: Movie quotes
Nej det är faktiskt inte Flash Gordon, men ändå hyfsat nära.
Biten med Kryddan och Universum får mig att gissa på Dune (1984)?
Varjag
Varjag
- Dag den vise
- Medlem
Min översättning av citaten hade kanske brister, men det är mycket riktigt Dune jag har citerat, och därför är det du, varjag, som får komma med nästa citat som kommer att skaka universum!varjag skrev:Biten med Kryddan och Universum får mig att gissa på Dune (1984)?
Varjag
Tack Dag den vise
...vi behöver den inom tolv månader! Ledsen, men det är all tid vi kan ge dig.....
...Ni skall få den inom åtta.....för det...det är all tid jag - kan ge er.....
?, Varjag
...vi behöver den inom tolv månader! Ledsen, men det är all tid vi kan ge dig.....
...Ni skall få den inom åtta.....för det...det är all tid jag - kan ge er.....
?, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Kontakt?
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Mycket äldre - gjord 1942, VarjagTorbjörn Holmgren skrev:Kontakt?
Vild gissning: Spitfire med Lesley Howard!
Den vilda gissningen var rätt!Cuba skrev:Vild gissning: Spitfire med Lesley Howard!
I Sverige var ''SPITFIRE'' filmens namn. i flera andra länder hette den - Cuba vevar vidare, Varjag
Nämen så trevligt, tack Varjag!
Ber i vanlig ordning att få vänta ett par timmar, så jag hinner hem och kan plocka fram lämplig film att hämta citat ur.
//Cuba
Ber i vanlig ordning att få vänta ett par timmar, så jag hinner hem och kan plocka fram lämplig film att hämta citat ur.
//Cuba
Jaha kära vänner, då åker vi. Den här kanske är lite väl enkel men det verkade som en bra idé tidigare idag när jag satt på jobbet.
Från undertexten:
"Du är intresserad av det okända, det mystiska, det oförklarliga. Det är därför du är här".
Från undertexten:
"Du är intresserad av det okända, det mystiska, det oförklarliga. Det är därför du är här".
"Den är otäck och gillar ni inte det är den romantisk"
Plan 9 from Outer Space?
Varjag
Varjag
Åååhåhå, brännhett! Spänningen har stigit till olidlighetens gräns! Men: inte godkänt.
"Var försiktiga. Skada inte hans tentakler."
"Var försiktiga. Skada inte hans tentakler."
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
He-he.
Undertext, det gav svaret i denna kugge, Ed Wood.
Undertext, det gav svaret i denna kugge, Ed Wood.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Yes, där satt den!
Ed Wood, fantastik film som ligger högt på favoritlistan. Jag är övertygad om att det var ungefär så det gick till i verkligheten under hans inspelningar.
Torbjörn Holmgren drar nästa.
Ed Wood, fantastik film som ligger högt på favoritlistan. Jag är övertygad om att det var ungefär så det gick till i verkligheten under hans inspelningar.
Torbjörn Holmgren drar nästa.