Quiz: Movie quotes
Re: Quiz: Movie quotes
Åh Josephine, det mest underbara har hänt..!
vadå...
Jag har träffat en av dom
En av vilka då?
Shell Oil Junior. Han har millioner, han har glasögon - han har en yacht!!
Varjag
vadå...
Jag har träffat en av dom
En av vilka då?
Shell Oil Junior. Han har millioner, han har glasögon - han har en yacht!!
Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Äsh. Löjligt lätt: I hetaste laget.
Tillägg: ursäkta, jag såg inte att det var andra inlägget. På den första var den klurig.
Tillägg: ursäkta, jag såg inte att det var andra inlägget. På den första var den klurig.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
''Sugar: [admiring a large fish trophy] What is it?Tillägg: ursäkta, jag såg inte att det var andra inlägget. På den första var den klurig.
Junior: It's a member of the herring family. Sugar: A herring? Isn't it amazing how they get those big fish into those little glass jars?
Junior: They shrink when they're marinated.
Torbjörns tur marinera nästa -
Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Ok, då tar vi en riktigt dålig rulle. Det enda bra med den är att dess början faktiskt ovanligt nog utspelar sig i Sverige:
En extra hint är att en av de saker som gör den dålig är att folk, dvs karaktärer liksom bara "dyker upp" från ingenstans, utan bakgrundsförklaring, etablering av karaktären som man säger ibland.Fear? I do not know the meaning of fear.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
The Cabin in the Woods?
Varjag
Varjag
Den första film jag kom att tänka på var lustigt nog "Rymdinvasion i Lappland". Insåg tämligen direkt att det inte bara är början utan hela filmen som är inspelad i Sverige... Har inte sett Cabin in the woods.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Tydligen en utmaning! Kul.
Betydligt yngre än Rymdinvasion i Lappland. Kom ut med totalt negativa recensioner av alla. Tuttar stora som basketbollar:
Y: "X är en kraftfull fiende. Vi förstår om du inte vill kämpa denna dag"
X:"Jag behöver inte dina pengar. Det är själar jag vill ha!"
Z: "Kanske du ber till fel gud?"
X: "Guds vägar är outgrundliga"
A: "Hör mig X. B är död...Jag har tagit hennes plats och jag skall hitta ett sätt att förgöra dig!"
Betydligt yngre än Rymdinvasion i Lappland. Kom ut med totalt negativa recensioner av alla. Tuttar stora som basketbollar:
Y: "X är en kraftfull fiende. Vi förstår om du inte vill kämpa denna dag"
X:"Jag behöver inte dina pengar. Det är själar jag vill ha!"
Z: "Kanske du ber till fel gud?"
X: "Guds vägar är outgrundliga"
A: "Hör mig X. B är död...Jag har tagit hennes plats och jag skall hitta ett sätt att förgöra dig!"
Basketboll-ledtråden var ju intressant, men tyvärr inget som gör mig klokare. Tycker det luktar lite skräckfilm. Inte min starka sida, åtminstone inte moderna sådana...
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Verkligen kul med en utmaning!!!
X ovan är ingen mindre än mörkrets furste själv, herr Mefistofiles, den onde, flugornas herre, lögnens furste, främst känd som Lucifer - vilket han genomgående kallas i denna rulle (från mellan 2000 till nu)
X ovan är ingen mindre än mörkrets furste själv, herr Mefistofiles, den onde, flugornas herre, lögnens furste, främst känd som Lucifer - vilket han genomgående kallas i denna rulle (från mellan 2000 till nu)
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Baserad på seriefigur (varav populariteten ibland ses som ett resultat av en hylla i paritet med Taarnas)
Hint: det är inte Heavy Metal, det är inte Witchblade
Hint: det är inte Heavy Metal, det är inte Witchblade
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
1478 närmare bestämt. Flickan skall dödas tyTorbjörn Holmgren skrev:Ok, då tar vi en riktigt dålig rulle. Det enda bra med den är att dess början faktiskt ovanligt nog utspelar sig i Sverige
Varvid hon gör en pakt med sin farsgubbe. Men gör sedan uppror. För att det skall lyckas behöver hon ett speciellt svärd..."Oheliga frukt (spawn) av ondska! Du skall dömas till döden för din faders synder"
Så, nu har jag hjälpt er tillräckligt, jag kommer inte berätta att det är en anime-film.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Väldans vad svårt det var.........Ok, den gick tydligen direkt till video.
Från 2004
Från 2004
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Lady...........?
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Lady Death. Verkar som om jag är ensam denna vecka. Frågan är fri.
Du har nog varit ensam Torbjörn. Jag har varit utslagen pga datorhaveri. Ska försöka kombinera ny fråga med ett "annat uppdrag", men i vanlig ordning måste jag hem först, så jag kan leta rätt på den tilltänkta filmen.