Javisst, din tur, VarjagTorbjörn Holmgren skrev:Gallipoli?
Quiz: Movie quotes
Re: Quiz: Movie quotes
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Peter Weir i högform; ändå inte en av hans bästa.
Nåja, skall vi ser hur den här går:
Nåja, skall vi ser hur den här går:
-Sju av mina kollegor i senaten har avrättats. För förräderi.
-Nio faktiskt. Fem fuskade. De begick självmord. Det var inte rent spel
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Jag följer mitt gamla mönster och gissar hejvilt: Caligula, !979 med bland annat Malcolm McDowell.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Visst är det den. Bra jobbat, Cuba. Trodde den var svårare. Världens dyraste porrfilm, och faktiskt en riktigt bra sak, även om den har kasst rykte. Din boll, Cuba.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Det var som fan, där ser man! Men mina chansningar har ju trots allt lyckats förr. OK, helt vild var väl inte gissningen, mördade och självmördade senatorer tyckte jag pekade på Romariket, och Caligula var filmen som jag kom på först. Har inte sett den, bara hört talas om den. Men jag funderar på att beställa den nu, efter din rekommendation. Hittade den långa 156-minuters versionen på discshop.se.
Ber att få vänta med frågan tills ikväll. Har planerat lite, i händelse av vinst, men den tilltänkta filmen ligger hemma på köksbordet.
Återkommer!
Ber att få vänta med frågan tills ikväll. Har planerat lite, i händelse av vinst, men den tilltänkta filmen ligger hemma på köksbordet.
Återkommer!
Jaha, kära vänner: Då åker vi!
"Got a room for the girl?"
"I would like to oblige you.., stranger.., I can´t though. The girl can´t stay here, and to tell you the truth we haven´t got a vacant room."
Vi börjar där tror jag. Lätt? Svårt? Man vet ju aldrig i det här sällskapet, där folk är lite mer bildade än normalt. Finns garanterat ingen på mitt jobb som skulle knäcka den här, nånsin.
Har gott om bra ledtrådar, så braka på med vad ni har!
"Got a room for the girl?"
"I would like to oblige you.., stranger.., I can´t though. The girl can´t stay here, and to tell you the truth we haven´t got a vacant room."
Vi börjar där tror jag. Lätt? Svårt? Man vet ju aldrig i det här sällskapet, där folk är lite mer bildade än normalt. Finns garanterat ingen på mitt jobb som skulle knäcka den här, nånsin.
Har gott om bra ledtrådar, så braka på med vad ni har!
"Hm. Where´ll I put them? There´s no room left in the cemetary."
"En kista är ju bara en kista. Ligger det nån i den?"
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Dellamorte dellamore?
För modern. Men den har en viktig gemensam nämnare med den efterfrågade filmen!Torbjörn Holmgren skrev:Dellamorte dellamore?
"Nathaniel, hide Maria and tell Jackson I´ll be waiting at the cemetary."
Är det den första ''Django-filmen'' 1966?, Varjag
Och just som jag tänkte dra på nästa ledtråd så kom Varjag och klippte den!
Original-Django från 1966, en tvättäkta spaghettiwestern! Tror inte det var en enda amerikan inblandad, frånsett folket som dubbade den från italienska.
Så här har det skrivits om den:
"Genom ett vindpinat ökenlandskap drar revolvermannen Django envist en tung likkista efter sig, med döden som enda följeslagare.
Vem är han? Och vem, eller vad, ligger i den mystiska kistan?
När Sergio Corbuccis DJANGO fick premiär hade världen aldrig skådat en mer våldsam western. I flera länder totalförbjöds filmen, däribland Sverige. Ändå blev den en gigantisk global succé och upphovet till en störtflod av plagiat, påstådda uppföljare och filmer som stal titeln DJANGO. Uppemot hundra stycken.
Detta är originalet. Den första, den största och ett av spaghettifilmernas främsta verk."
En lustig detalj: Tarrantino har ju en viss tendens att återanvända gamla filmtitlar. I fallet "Django" har han inte bara återanvänt titeln. Musiken/titellåten och även huvudrollsinnehavaren Franco Nero är med på ett hörn!
Varjag kör nästa!
Original-Django från 1966, en tvättäkta spaghettiwestern! Tror inte det var en enda amerikan inblandad, frånsett folket som dubbade den från italienska.
Så här har det skrivits om den:
"Genom ett vindpinat ökenlandskap drar revolvermannen Django envist en tung likkista efter sig, med döden som enda följeslagare.
Vem är han? Och vem, eller vad, ligger i den mystiska kistan?
När Sergio Corbuccis DJANGO fick premiär hade världen aldrig skådat en mer våldsam western. I flera länder totalförbjöds filmen, däribland Sverige. Ändå blev den en gigantisk global succé och upphovet till en störtflod av plagiat, påstådda uppföljare och filmer som stal titeln DJANGO. Uppemot hundra stycken.
Detta är originalet. Den första, den största och ett av spaghettifilmernas främsta verk."
En lustig detalj: Tarrantino har ju en viss tendens att återanvända gamla filmtitlar. I fallet "Django" har han inte bara återanvänt titeln. Musiken/titellåten och även huvudrollsinnehavaren Franco Nero är med på ett hörn!
Varjag kör nästa!
Tack Cuba
Som vanligt kör jag de svenska ''undertexterna''; (beundran av troféfisk på väggen...)
vad är det?
Det är en medlem av sillfamiljen...
En sill...är det inte fantastiskt hur dom kan stoppa som där stora fiskarna i små glasburkar!
Dom krymper när dom marineras....
?, Varjag
Som vanligt kör jag de svenska ''undertexterna''; (beundran av troféfisk på väggen...)
vad är det?
Det är en medlem av sillfamiljen...
En sill...är det inte fantastiskt hur dom kan stoppa som där stora fiskarna i små glasburkar!
Dom krymper när dom marineras....
?, Varjag