Riktlinjer om hur tyska soldater skulle uppföra sig i Norge ... och en beskrivning av norrmännen, nja, punkt 3 vet jag inte om jag håller med om
/Magnum
Har du det tyska orginalet?Access Denied
The site: [länk bortplockad /Marcus] is blocked because the X web filter identified it as "Violence/Hate/Racism"
If you believe that this web site should not be blocked, please open an incident with your Local IT Helpdesk.
If you require access to this kind of site for professional reasons, please contact your Local IT Helpdesk, who will inform you of the exception procedure.
Hmmm - då får vi nog ompröva begreppet rasism...här ett par rader från sidans entydiga inledning:Magnum12 skrev:Hej!
???
"Jobbets dator"
Du får byta jobb ... för inte innehåller då länken någon form av rasism, möjligtvis då mot norrmän och tyskar![]()
![]()
/Magnum
Tack Ben.Ben skrev:Det tyska originalet heter Richtlinien für das Verhalten im persönlichen Verkehr mit der norwegischen Bevölkerung och är tryckt i exempelvis http://www.loc.gov/rr/frd/Military_Law/ ... -XXXIV.pdf (s. 375 f.)
Magnum12 skrev:Hej!
Hur ska man kunna diskutera ,en ... tydligen obekväm webblänk (som är bortplockad av admin,) med andra medlemmar?
Jag tycker att den länken som jag bifogade i tidigare inlägg innehöll mycket bra info om 9 april, men är det censur här på sajten på inlägg som inte "passar"... då får jag tacka för mig här.
/Magnum
Och det är lite intressant att den websida som du refererar till verkar ha missat det faktumet.Nur dort, wo den deutschen Truppen Widerstand entgegen tritt,
ist er mit der Waffe rücksichtslos zu brechen.