farsan kunde höra i telefonen när han talade med hans fru, hur han orerade om "those damm krauts".
Han var med i 54th Armored Infantry Regiment , company A som hörde till the 10th Armored Division known as "Tiger". (ursäkta svengelskan.)
Han sårades under slaget vi Crailsheim:
5 April to 21 April, 1945
The Battle of Crailsheim. Crailsheim's railroad and airfield were heavily defended by the Waffen-SS in World War II. Following an American Army assault in mid-April 1945 the town was occupied briefly by US forces before being lost to German counter-offensive. Intense US bombing and artillery shelling during a second US conquest destroyed much of the city, with subsequent fires consuming its historic inner city. Only the Johanneskirche (St. John's Church) escaped unharmed. Crailsheim became the postwar home to the U.S. Army's McKee Barracks until the facility closed in January 1994.
En veteran som skrivt ner sina berättelser har med hur det gick till:
Farsan har saxat detta från olika veteran sidor, så jag är osäker på ursprungs källan men kan ta reda på det om nån vill.Fateful day at Crailsheim
7 April 1945 –
"All at once there was the terrible scream of an anti-tank projectile coming in. It hit the halftrack behind us, coming in one corner and going out the other, killing a couple of the fellows. Jacque Betz, a replacement that had just arrived, was one of these men. (The new recruit, unknowingly, had taken the seat that Eldred normally used right at the rear. Instead of telling him to move, Eldred went farther in and sat three seats down. That saved his life.) Then another gun report came from the other end of the row of houses. The so-called straw stacks there were camouflaged tanks."
Jag ångrar att jag inte talade mer med honom men man ville ju inte tvinga sig på minnen. En gång föll han i gråt och det var när han efter kriget (i ETO) beskrev hur han låg ensam på en lassarettssal och patienter bars in som bara bestod av skinn och ben. tillslut var salen full av dessa mänskliga skelett som var fångar som befriats ur japanska fångläger.
Men annars kunde han vara lite lakoniskt berättande om hemska saker som att det bara var nybörjare som gick i skydd bakom Sherman tanksen, för så fort en panserfaust avlossandes så backade tanksen och körde då över sina egna.
Ja jag har flera brottstycken man borde kanske skriva ner dem innan man glömmer dem själv.
Jag gillade min farbror, han var cool och väldigt icke religiös, den biten hade han tappat i kriget sa han.
Sonderling