Hatkaraktär
-
Trippad kick
- Medlem
Jo, men tänk om Númernor hade fått leva kvar som det gjort förr. Nu va väl inte allt bara hans fel om jag kommer ihåg rätt, utan det var även kungar före honom som bidragit till trotset mot gudarna, men det var den här dåren som blev hjärntvättad av fången Sauron (som sedan orsakade massa elände som ni alla vet) och gjorde det slutgiltiga draget som fick gudarna att förstöra Númenor. (Om jag inte minns helt fel - vilket inte skulle vara konstigt då jag inte läst Silmarillion på två år - så lät väl han förstöra ett mycket speciellt träd också?
)
Är det förresten någon som nämnt Legolas kära förfäder Oropher och Thranduil förresten.
Den förste vägrade ställa sig under Gil-galads överkommando vid Dagorlad, ryckte fram för tidigt, och lyckades få både sig själv och större deln av hären från Greenwood/Mörkmården slaktad.
Den senare överföll Bilbo och dvärgarna, och förmodligen många andra vandrare i Mörkmården och fängslade dem. Han stal dessutom Orcrist från Thorin(med vilken Thorin kanske hade överlevt femhärarslaget).
För övrigt har jag aldrig riktigt kunnat förstå varför Elrond, Cirdan & co inte bara hög ner honom och demolerade ringen.
Den förste vägrade ställa sig under Gil-galads överkommando vid Dagorlad, ryckte fram för tidigt, och lyckades få både sig själv och större deln av hären från Greenwood/Mörkmården slaktad.
Den senare överföll Bilbo och dvärgarna, och förmodligen många andra vandrare i Mörkmården och fängslade dem. Han stal dessutom Orcrist från Thorin(med vilken Thorin kanske hade överlevt femhärarslaget).
För övrigt har jag aldrig riktigt kunnat förstå varför Elrond, Cirdan & co inte bara hög ner honom och demolerade ringen.
Är det förresten någon som nämnt Legolas kära förfäder Oropher och Thranduil förresten.
För övrigt har jag aldrig riktigt kunnat förstå varför Elrond, Cirdan & co inte bara högg ner honom och demolerade ringen.
För övrigt har jag aldrig riktigt kunnat förstå varför Elrond, Cirdan & co inte bara högg ner honom och demolerade ringen.
Det kan väl förklaras med att det inte kan komma något gott av att ta ringen med ondska, vem vet vad som hade kunnat inträffa då???? ringen har ju en egen vilja som även dom vise fruktar.*P* skrev:
Läste du det där om att demolera?Aldarion skrev:Det kan väl förklaras med att det inte kan komma något gott av att ta ringen med ondska, vem vet vad som hade kunnat inträffa då???? ringen har ju en egen vilja som även dom vise fruktar.
Jag förstår mig inte heller på det du pratar om Pylades, i filmen känns det ju mycket frustrerande att Elrond inte bara buttar Isildur utför kanten. Jag vet inte exakt hur Tolkien beskriver den här situationen i böckerna, men om det var på det viset så förstår jag mig inte alls på Elrond. Han måste väl klandra sig själv vid tiden för ringens krig att han inte förstörde ringen och gjorde slut på ondskan när han väl hade chansen? (om än metoden skulle ha varit en aning brutal
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
...
Fan va alla klagar på Denethor han var ju inte så dum tänk på Saurman honom kunde ju Sauron snärja men Denethor kunde han inte snärja utan bara förvirra och visa att han var utan hopp om seger......vilket gjorde så att han gjorde som han gjorde med att bränna sig och sin son
....ses...//Sword | Sardo