Komedi utav "Sagan om de Två Tornen"...
Komedi utav "Sagan om de Två Tornen"...
Tycker inte ni att Sagan om de Två Tornen är lite för överdrivet mycket komisk? Jag tycker att de gör narr utav Gimli hela tiden vilket tappar känslan. Som t ex att han fick en på tok för stor ringbrynja, att han inte nådde upp över murkanten (på innersidan alltså), att han räknar varje orch som han dödar i tävling med Legolas, att han hela tiden kommer på skämt och mer. Och Legolas skateboardsköld ner för murens trappor. En känsla som jag också har är att det känns som att Gimli är kortare i andra filmen än i första. Jag gillade det inte så mycket. Vad tycker ni?
Ja. Det är klart. Och skämt kommer han ju också på ganska ofta... Förlåt. 
Senast redigerad av 1 Tobbger, redigerad totalt 2 gånger.
Nytt...
Glöm det där jag sa om Gimli. Över huvudtaget så tycker jag att filmen nästan är lite utav en komedi. Men vad vet jag. Jag har inte läst klart andra boken riktigt... Tack vare dig Beorn fick jag reda på att det hände i boken.
Är det fler saker som jag skrivit som också händer i boken?
Senast redigerad av 1 Tobbger, redigerad totalt 2 gånger.
Re: Komedi utav "Sagan om de Två Tornen"...
[quote="Tobbger"]
Tycker inte ni att Sagan om de Två Tornen är lite för överdrivet mycket komisk? Jag tycker att de gör narr utav Gimli hela tiden vilket tappar känslan. Som t ex att han fick en på tok för stor ringbrynja, att han inte nådde upp över murkanten (på innersidan alltså), att han räknar varje orch som han dödar i tävling med Legolas, att han hela tiden kommer på skämt och mer. Och Legolas skateboardsköld ner för murens trappor.
[quote]
Jag störde mig också på att dom skulle driva med Gimli. Fasst det där med att dom tävlar är ju med i boken. Och gissa vem som vinner, Gimli!!!
Tycker inte ni att Sagan om de Två Tornen är lite för överdrivet mycket komisk? Jag tycker att de gör narr utav Gimli hela tiden vilket tappar känslan. Som t ex att han fick en på tok för stor ringbrynja, att han inte nådde upp över murkanten (på innersidan alltså), att han räknar varje orch som han dödar i tävling med Legolas, att han hela tiden kommer på skämt och mer. Och Legolas skateboardsköld ner för murens trappor.
[quote]
Jag störde mig också på att dom skulle driva med Gimli. Fasst det där med att dom tävlar är ju med i boken. Och gissa vem som vinner, Gimli!!!