Galadriels röst
Galadriels röst
jag satt och kollade på FoTR för några dagar sen och jag lyssnade på Galadriels röst. jag tycker den är helt perfekt! precis som jag skulle säja att Galadriel ska låta. den va så...jaa...jag tycker att den stämmer med hennes ålder och visdom!
-
Trippad kick
- Medlem
Hjo Cate's röst är väldigt överensstämmande med min egna Galadriel, hennes utseende med förresten. En liten spillevink jag aldrig vart mycket för är hennes man, Celeborn. Har aldrig lyckats gilla honom på ett vidare bra sätt, tycker inte heller om skådespelaren som spelar honom i filmen(vad nu han kan heta)..Jag drar alltför starka associationer till en vit pelare formad som en katt som ser bekymrad ut när jag ser honom(eller något annat annorlunda samt lite underligt)..Aja gillar honom i varjefall inte

- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
- Eöl mörkalven_
- Medlem
- Kontakt:
jag är inte speciellt förtjust i Celeborn i filmen...det är förresten Marton Csokas som spelar honom...jag tycker han ser för sur och ond ut. jag har väl aldrig riktigt fått en bild av hur han ska se ut men filmens är inte riktigt rätt...den stämmer inte ihop med min syn av Celeborn...fast den fanns ju iochförsig inte...fast Galadriels röst håller jag fast vid även om hennes utseende inte är perfekt så funkar det
Ha! Om jag var gift med Galadriel skulle jag också se deppig och sur ut.
Episoderna med Galadriel och Celeborn i böckerna tycker jag avslöjar en hel del om deras relation. Ett exempel:
G: Herren av Lorien är visast av dem alla(utom jag)
C: Om jag vetat om Balrogen hade jag inte släppt in er
G: Herren av Lorien är förvisso visast(i alla fall så länge han tänker som jag vill), men jag tror att det skulle vara bättre om... osv. osv.
Tala om mobbing. Även om hon råkar vara smartare kunde hon väl vänta tills de var i enrum innan hon läxar upp honom.
Episoderna med Galadriel och Celeborn i böckerna tycker jag avslöjar en hel del om deras relation. Ett exempel:
G: Herren av Lorien är visast av dem alla(utom jag)
C: Om jag vetat om Balrogen hade jag inte släppt in er
G: Herren av Lorien är förvisso visast(i alla fall så länge han tänker som jag vill), men jag tror att det skulle vara bättre om... osv. osv.
Tala om mobbing. Även om hon råkar vara smartare kunde hon väl vänta tills de var i enrum innan hon läxar upp honom.
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Det är väl nästan omöjligt att gilla Celeborn så lite han är med i både bok och film. Man lär inte alls känna honom, vilket man mer gör med Galadriel även om hon inte är med så mycket heller.
För övrigt så tycker jag nästan inga av alverna i filmerna ser alviska ut. Speciellt inte de som sitter med i Elronds rådslag, kolla här te.x:

För övrigt så tycker jag nästan inga av alverna i filmerna ser alviska ut. Speciellt inte de som sitter med i Elronds rådslag, kolla här te.x:

- Shanghai_dragon
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Flikkan
- Medlem
Jag tycker det mesta sitter i ögonen, när jag tänker mig en alv ser jag inte direkt kroppen, utan snarare ansiktet, håret och speciellt ögonen. "Mina" alvers ögon har ett djup, men man kan inte se var djupets botten finns, samt lite glänsande ögon, kanske lite som när vi är ledsna. Ögonformen på alverna i Vattnadal tänker jag mer asiatiska, lite så här: