Quiz: Movie quotes
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Re: Quiz: Movie quotes
Självklart. Utsökt kultrulle. Varjag tar över.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Tack Torbjörn. En av mina - kultrullar......
...men en man, är inte skapad för nederlag.Han kan bli dödad men aldrig besegrad....
?, Varjag
...men en man, är inte skapad för nederlag.Han kan bli dödad men aldrig besegrad....
?, Varjag
EXCELLENT NIL!!! - livskampen mellan en gammal erfaren man och en gammal erfaren fisk - där kampen länge väger lika.NIL skrev:Den gamle och havet?
...en superb tolkning av varjagens egen filosofi.
NIL - kastar bete för nästa, Varjag
Tack varjag, jag är svag för såväl film, författare (Ernest Hemingway) som filosofi.
Jag såg filmen för första gången i början av sjuttiotalet tillsammans med farsgubben, filmen visades av en Socialdemokratisk lokalförening som hade ett kortlivat experiment med någotslags kulturaftnar. Lokalen var en möteslokal i folketshus och utrustningen utgjordes av en 16mm projektor med inbyggda högtalare. Förutom pauser för byte av rullar så uppstod ett visst tumult när en av ortens A-lagare (mycket) fysiskt fick avvisas eftersom denne hade svårt att hålla tyst. Versionen vi såg var den med Spencer Tracy och den har präglat mig så hårt att den är den enda rätta för mig.
Oj vad jag babblar iväg, här kommer frågan:
Från vilken film har jag tagit den här dialogen?:
- "Jag kommer att klippa upp dina byxor"
- "Nej jag tar av mig dom"
- "Det kommer att göra ont"
- "Låt det göra ont, dom kostade tjugonio och femtio"
(fri översättning)
Jag såg filmen för första gången i början av sjuttiotalet tillsammans med farsgubben, filmen visades av en Socialdemokratisk lokalförening som hade ett kortlivat experiment med någotslags kulturaftnar. Lokalen var en möteslokal i folketshus och utrustningen utgjordes av en 16mm projektor med inbyggda högtalare. Förutom pauser för byte av rullar så uppstod ett visst tumult när en av ortens A-lagare (mycket) fysiskt fick avvisas eftersom denne hade svårt att hålla tyst. Versionen vi såg var den med Spencer Tracy och den har präglat mig så hårt att den är den enda rätta för mig.
Oj vad jag babblar iväg, här kommer frågan:
Från vilken film har jag tagit den här dialogen?:
- "Jag kommer att klippa upp dina byxor"
- "Nej jag tar av mig dom"
- "Det kommer att göra ont"
- "Låt det göra ont, dom kostade tjugonio och femtio"
(fri översättning)
Äh, det löser sig.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Känner igen det! Men kan inte tusan knäcka den. Vågar man fråga om Geena Davis har något med/i filmen att göra?
Nej, nu minns jag: Clintan. I en av sina Dirty Harry roller. Har jag rätt?
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Torbjörn Holmgren skrev:Känner igen det! Men kan inte tusan knäcka den. Vågar man fråga om Geena Davis har något med/i filmen att göra?
Visst var det Clintan, citatet är hämtat från den romantiska komedin "Dirty Harry"
Torbjörn Holmgren äger tråden.
Äh, det löser sig.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Nja, jag tackar, men tekniskt sett knäckte jag den inte då jag inte visste vilken av Dirty Harry filmerna det var. Nåja. Jag tar en jag kollar på just nu:
New York. Så vaddå? Centrum för världen slödder. Nu snackar de till och med om att släppa in slödder från andra planeter också
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
"Inget hår..... Mmm, storväxt....
Det fanns ingen chans att jag skulle gå runt med dolmen hängande fritt"
Det fanns ingen chans att jag skulle gå runt med dolmen hängande fritt"
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
"Very few escape my grasp. Even in death, my powers continue."
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
To defend: this is the pact. But when life loses its meaning and is taken for naught, then the pact is to avenge!
Heavy Metal, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Visst är det den. Tog längre tid än jag trodde. Cool sak.
Varjag kör ångvälten i full fart vidare (som man säger om musikgenren)
Varjag kör ångvälten i full fart vidare (som man säger om musikgenren)
Tack Torbjörn.
Hör på....jag har läst alla böckerna. Jag vet att om tio år kommer vi att vara bästisar med tyskar och japaner.
Då kommer jag att vara förbaskat arg - att jag blev dödad......
?, Varjag
Hör på....jag har läst alla böckerna. Jag vet att om tio år kommer vi att vara bästisar med tyskar och japaner.
Då kommer jag att vara förbaskat arg - att jag blev dödad......
?, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
De unga lejonen, Dean Martin till sin flickvän?