Quiz: Afrikas och Mellanösterns historia
Re: Quiz: Afrikas och Mellanösterns historia
Det är vad jag kallar en välskyddad hamn.
Giancarlo seglar vidare med nästa fråga.
Giancarlo seglar vidare med nästa fråga.
Tackar.
En till synes vanlig man:

Eller?
En till synes vanlig man:

Eller?
Gentlemen may talk of the age of chivalry, but remember the ploughmen, poachers and pickpockets whom they lead. It is with these sad instruments that your great warriors and kings have been doing their murderous work in the world.
Mohammed Bouazizi vars uppeldande av sig själv startade revolutionen i Tunisien.
During Bouazizi’s funeral, it was reported that marchers chanted “farewell, Mohamed, we will avenge you. We weep for you today, we will make those who caused your death weep.”
Och på sikt revolutionerna i arabvärlden.jslat skrev:Mohammed Bouazizi vars uppeldande av sig själv startade revolutionen i Tunisien.During Bouazizi’s funeral, it was reported that marchers chanted “farewell, Mohamed, we will avenge you. We weep for you today, we will make those who caused your death weep.”
Du tar den!
Gentlemen may talk of the age of chivalry, but remember the ploughmen, poachers and pickpockets whom they lead. It is with these sad instruments that your great warriors and kings have been doing their murderous work in the world.
En händelse år 1627 på Island har direkt anknything till det område som berörs i denna tråd. Vilken händelse?
Barbareskpiraterna från Algiers - gjorde en slavjägarraid på Island det året. Murat Reis som var holländare - visste var gott ariskt blod för slavmarknaderna var att sökajslat skrev:En händelse år 1627 på Island har direkt anknything till det område som berörs i denna tråd. Vilken händelse?
Varjag
Varjag har vaknat på andra sidan klotet och satte den snabbt.
Din tur.
Din tur.
Tack jslat. Här en offentlig hängning med makabra inslag som följde på en kort ''rättegång'' - i samma stadion
Vem hängdes, när och var?, Varjag
Vem hängdes, när och var?, Varjag
- Bilagor
-
- hängning med läktarpublik.jpg (61.45 KiB) Visad 263 gånger
Det var ju en vanlig metod när talibanerna styrde Afganistan, och händer lite nu och då i Iran också. Jag får undersöka om jag kan hitta just det här tillfället.
Vi befinner oss i ett högaktuellt land i Afrikajslat skrev:Det var ju en vanlig metod när talibanerna styrde Afganistan, och händer lite nu och då i Iran också. Jag får undersöka om jag kan hitta just det här tillfället.
När du skriver att det är ett högaktuellt land så gissar jag på att det är Omar Muhktar som blir hängd. Han var ledare för motståndsrörelsen mot den Italienska ockupationsmakten.
Donkeyman skrev:När du skriver att det är ett högaktuellt land så gissar jag på att det är Omar Muhktar som blir hängd. Han var ledare för motståndsrörelsen mot den Italienska ockupationsmakten.
Rätt land - fel person och tid.....
Producent & Regissör för den vidriga föreställningen - var Khaddaffi 
Vem annars? Men vem dör.. Någon i Senussiklanen? Någon gammal medhjälpare?... Svårt att veta.
Den offentligt mördade - var studenten Sadek Shwehdi......
http://www.theaustralian.com.au/news/wo ... 6020713120
Frågan är fri!, Varjag
http://www.theaustralian.com.au/news/wo ... 6020713120
Frågan är fri!, Varjag