Quiz: Afrikas och Mellanösterns historia
- sveahk
- Redaktör och stödjande medlem 2026
Re: Quiz: Afrikas och Mellanösterns historia
Tack - vi reser oss från stolen och betraktar en man i kedjor som har blott kort tid kvar i detta livet...
Vem var han? Hans K
Vem var han? Hans K
.....
Many Happy Returns!"Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un." ("To God we belong and to Him we shall return."). On September 16, 1931
- sveahk
- Redaktör och stödjande medlem 2026
Upprorsmakaren hängs - om det var en god gärning...vete gudarna
...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Omar_Mukhtar
...att varjag svarade rätt, ja, det vet vi!
Hans K
http://sv.wikipedia.org/wiki/Omar_Mukhtar
...att varjag svarade rätt, ja, det vet vi!
Hans K
Tack sveahk. Ytterligare ett par galenpannor från regionen; - och därtill lika bröder.....
Vilka var dom och vad ställde dom till med?, Varjag
Vilka var dom och vad ställde dom till med?, Varjag
...bägge gav sig på presidenterna i sitt land - den förste lyckades 
.....den andre, misslyckades, med ett attentat mot en president som just i dagarna försvunnit ur bilden.... 
......
- Bilagor
-
- den första......jpg (11.83 KiB) Visad 2426 gånger
Det är attantatet mot och mordet på Anwar Sadat 1981. Det lyckades. Så det är första bilden.
Jag antar att den andra bilden är knuten till något av försöken mot Mubarak, vilka som vi vet inte lyckades (skall vara 6 mordförsök som han har överlevt).
Nu skalll jag bara komma upp med namnen.
Jag antar att den andra bilden är knuten till något av försöken mot Mubarak, vilka som vi vet inte lyckades (skall vara 6 mordförsök som han har överlevt).
Nu skalll jag bara komma upp med namnen.
Så det får bli Khalid och Showqi Al-Islambouli. 1981 som sagt var och 1995 för attentatet mot Mubarak (som för övrigt skadades vid det förstnänmda attentatet).
Jajamensan, brödraparet vars livsmål tydligen var att via döda presidenter - komma åt dom åttiotvå (?) eller vad det nu är - Jungfrurna i Allahs Paradis.jslat skrev:Så det får bli Khalid och Showqi Al-Islambouli. 1981 som sagt var och 1995 för attentatet mot Mubarak (som för övrigt skadades vid det förstnänmda attentatet).
jslat - hittar nästa, Varjag
Det där med jungfrur är tydligen en felöversättning. Andar eller devisher som man kan föra långa intellektuella samtal med är tydligen vad som egentligen står i Koranen.
Ny fråga kommer senare.
Ny fråga kommer senare.
Oj då - jag har fått ngt om bakfoten -jslat skrev:Det där med jungfrur är tydligen en felöversättning. Andar eller devisher som man kan föra långa intellektuella samtal med är tydligen vad som egentligen står i Koranen.
Ny fråga kommer senare.
Other descriptions: Some descriptions are more superficial rather than scholarly. For example, "non-menstruating/urinating/defecating and childfree[17][18] or being able to have a short pregnancy lasting an hour[19]", "with bodies not affected by pregnancy or breast-feeding",[17] "eternally young",[23] "hairless except the eyebrows and the head",[23] "pure",[22] "beautiful
Söker ett samband mellan George Bernhard Shaw och Zine El Abidine Ben Ali.
Ledtråd: Pygmalion
Kanske det finns ett samband mellan Eliza Doolittle och Leïla Ben Ali.