Världens största ubåt
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
- subskipper
- Medlem
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Nä, tror knappast det.
Men man skall aldrig säga aldrig svenska flottan har ju haft pansarskeppen HMS Gustaf V och HMS Drottning Victoria. Annars är det en hel vetenskap det här med namgivande. Royal Navy har en del trevliga namn vad sägs om HMS Invincible (den oövervinnerliga) eller HMS Truncheon (batongen)
Men man skall aldrig säga aldrig svenska flottan har ju haft pansarskeppen HMS Gustaf V och HMS Drottning Victoria. Annars är det en hel vetenskap det här med namgivande. Royal Navy har en del trevliga namn vad sägs om HMS Invincible (den oövervinnerliga) eller HMS Truncheon (batongen)
- subskipper
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
- subskipper
- Medlem
- Per Andersson
- Medlem
Röstat för ökade anslag till flottan, och (tror jag) varit politiskt pådrivande då Nimitz-klassen togs fram.Henric Edwards skrev:J von B,
En amerikansk senator om jag inte minns helt fel. Vet dock inte riktigt vad han gjort för att få ett hangarfartyg uppkallat efter sig.
Annars så hoppas jag att RN snart döper ett minläggningsfartyg till 'Diana'.
Jag slog upp killen och han var senator i 42 år och såvitt jag förstod inte blivit anklagad för något fuffens. Kanske därför Henric som han förtjänar att ge namn åt dessa formidabla skepp före t.ex. Nixon eller Clinton.
Han ställde tydligen upp i 13 val till offentliga poster och förlorade inte ett enda.
Jag minns att jag läst nånstans att en på kärnbränsle "nyladdat" hangarfartyg har energi tills nästa laddning som motsvarar New Yorks elandvändning under ett år.
MVH
/Johan
Han ställde tydligen upp i 13 val till offentliga poster och förlorade inte ett enda.
Jag minns att jag läst nånstans att en på kärnbränsle "nyladdat" hangarfartyg har energi tills nästa laddning som motsvarar New Yorks elandvändning under ett år.
MVH
/Johan
- subskipper
- Medlem
- Jan-Erik Karlsson
- Medlem
Namn
Vad säger ni om namn som t.ex.
HMS Ömheten
HMS Föriktigheten
HMS Blomman
HMS Dygden
HMS Enigheten
HMS Fäderneslandet
HMS Jungfrun
HMS Manligheten
HMS Riksens Ständer
HMS Rättvisan
HMS Sällan Värre
HMS Ulla Fersen
Samtliga har förekommit i svenska flottan. Hur kul kan det vara att gå omkring med ett mössband som det står Ömheten på?
Ungefär lika roligt som det bör ha varit för de kvinnliga flottisterna som stod med HMS Beaver i mössbandet.
HMS Ömheten
HMS Föriktigheten
HMS Blomman
HMS Dygden
HMS Enigheten
HMS Fäderneslandet
HMS Jungfrun
HMS Manligheten
HMS Riksens Ständer
HMS Rättvisan
HMS Sällan Värre
HMS Ulla Fersen
Samtliga har förekommit i svenska flottan. Hur kul kan det vara att gå omkring med ett mössband som det står Ömheten på?
Ungefär lika roligt som det bör ha varit för de kvinnliga flottisterna som stod med HMS Beaver i mössbandet.
- subskipper
- Medlem
-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
Trams
Plumpt skämt borttaget.
~Henric Edwards
~Henric Edwards
-
Gutekrigaren