"Hitler hade judiskt blod"

Tillägnad vår saknade medlem varjag
laitman
Medlem

Re: "Hitler hade judiskt blod"

Inlägg av laitman » 20 september 2010, 19:04

Hej!

De muslimska brödraskapet i Egypten och Baathpartiet i Syrien har ju Hitler och nazisterna som sina förebilder. Så också de unga officerarna Nasser och Sadat. Nu var det ju så att det muslimska brödraskapet påstod att Hitlers mor var född som arab och muslim. Födelseorten var Tanta i Nildeltat. Här upprätthölls ett hus där hon påstods ha blivit född. När Nasser och Sadat kom till makten i Egypten så hade de ju flere tidigare SS-män i sin stab. Johann von Leers, tidigare Goebbels´högra hand var ju någonsorts presstalesman åt Nasser.

Sadat vördade platsen där Hitlers mor föddes och skrev i mitten på femtiotalet ett brev till Hitler i Sydamerika där han inbjöds att få asyl och höga poster inom arabvärlden. Kan detta rykte om Hitlers påbrå härstamma just från detta hus i Tanta?

Laitman

laitman
Medlem

Inlägg av laitman » 20 september 2010, 19:17

Jag hoppas att alla förstår min poäng, nämligen en person som dyrkas så högt av araber och muslimer kan inte vara av judisk börd.Här lite fakta:http://www.afsi.org/OUTPOST/96JAN/jan6.htm

Detta om huset i Tanta. Intressant är ju också hur Nasser i sitt hedersgarde kopierat rutinerna från Nazityskland och hur Begin, överlevande frång Holocaust, blev tvungen att inspektera ett dylikt "hederskompani".

Laitman

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 20 september 2010, 21:06

laitman skrev:Jag hoppas att alla förstår min poäng, nämligen en person som dyrkas så högt av araber och muslimer kan inte vara av judisk börd.
Eftersom det uppenbarligen inte stämmer så undrar jag hur du menar?

laitman
Medlem

Inlägg av laitman » 21 september 2010, 08:48

Vilket stämmer inte? Bernard-Henri Lévy kommer ju i boken "Left in dark Times" med en ingående beskrivning av arabvärldens dyrkan av Hitler!

Laitman

Axial
Medlem

Inlägg av Axial » 23 oktober 2010, 16:32

Diabolus skrev:Nu är det så att jag vill klargöra denna fråga.

Det FINNS en oklar aspekt i denna fråga och det är om Alois fader. Ingen vet säkert om hans farfar var av halvjudiskt blod eller inte. Men det mesta talar för att han inte hade något "judiskt blod" alls. Jag har själv studerat denna diktator i flera år och tvivlar starkt på att han hade något "judiskt" blod i sig alls. Att Alois dock kunde ha haft kärleks affärer med judinnor är en annan sak jag har fått fram men har i själva verket inget med Hitlers "blod" att göra.

Det går att spekulera om men inget man skall tala om innan Konkreta bevis.

-
Diabolus
Bengt Liljegren (2008) menar att det är "osannolikt om man undersöker saken närmare" att Hitler skulle haft judiskt påbrå.
Han baserar detta bl a på att Adolfs far Alois föddes 1837 i Graz, en del av Österrike där det inte fanns några judar vid den tidpunkten. "De tilläts inte bosätta sig där förrän på 1860-talet---"

Detta resonemang tar inte hänsyn till genetiken så rent teoretiskt kan en sekulariserad eller kristnad man av judisk börd naturligtvis ha kunnat komma runt det förbudet.

Axial
Medlem

Inlägg av Axial » 23 oktober 2010, 16:36

Hexmaster skrev:
laitman skrev:Jag hoppas att alla förstår min poäng, nämligen en person som dyrkas så högt av araber och muslimer kan inte vara av judisk börd.
Eftersom det uppenbarligen inte stämmer så undrar jag hur du menar?
Resonemanget bygger uppenbarligen på cirkelargument: "Eftersom araber och muslimer inte gillar judar men dyrkar Hitler så kan han inte vara av judisk börd för då skulle de inte gilla honom heller" QED.

Skriv svar