Tror du har rätt men för sportens skull svarar jag pölsa.G:son skrev:Grynkorv?
/G:son
Quiz: Kulturhistoria
Re: Mat- och dryckhistoriequiz
Efter att ha funderat en stund ber jag att få ändra mig och svara "isterband" istället.
hackekorv?
Gentlemen may talk of the age of chivalry, but remember the ploughmen, poachers and pickpockets whom they lead. It is with these sad instruments that your great warriors and kings have been doing their murderous work in the world.
-
frejs väpnare
- Medlem
Där kom det rätta svaret, även om jag - och Hackkorvens Vänner - inte vill kännas vid Giancarlos stavning.
Re: Quiz: Citat av historiska personer
"The Arc of the moral universe is long, but it bends towards justice."
Nu börjar vi bli helt utsvultna på frågor här!
Ni ska inte gå hungriga längre. Giancarlo har bara varit ute och rest lite.

Vad är detta? Hur serveras den? När?

Gentlemen may talk of the age of chivalry, but remember the ploughmen, poachers and pickpockets whom they lead. It is with these sad instruments that your great warriors and kings have been doing their murderous work in the world.
Kan inte se bilden!Giancarlo skrev:Ni ska inte gå hungriga längre. Giancarlo har bara varit ute och rest lite.
Är det rätt bild?Giancarlo skrev:Ni ska inte gå hungriga längre. Giancarlo har bara varit ute och rest lite.
Yorkshire pudding?
Mycket märkligt, din bild syns, Giancarlos och mitt citat är bara röda kryss. Och det ser ju ut att vara Yorkshirepudding på den.Göstring skrev:Är det rätt bild?Giancarlo skrev:Ni ska inte gå hungriga längre. Giancarlo har bara varit ute och rest lite.
Yorkshire pudding?
Cuba skrev: Mycket märkligt, din bild syns, Giancarlos och mitt citat är bara röda kryss. Och det ser ju ut att vara Yorkshirepudding på den.
(Om man högerklickar på "bild" och väljer "egenskaper" från menyn, får man upp url:en till bilden. Istället för att länka till bilden kopierade jag in den i inlägget. Tydligen är det något med länkningen som inte vill sig.)
Jepp.. Uppösen pannkakssmet serverad till blodig rostbiffstek med mustig skysås. Den anglosaxiska söndagslunchen per preference. Göstring tar frågan.Göstring skrev:Är det rätt bild?Giancarlo skrev:Ni ska inte gå hungriga längre. Giancarlo har bara varit ute och rest lite.
Yorkshire pudding?
För att komplettera kamrat Göstrings svar så säger vi att den serveras med roast beef och gravy. Företrädesvis på söndagar!
Aha! I och med denna nya kunskap blir jag betydligt giftigare i fortsättningen. Hoppas du klarar konkurrensen. Tackar!Göstring skrev:Cuba skrev: Mycket märkligt, din bild syns, Giancarlos och mitt citat är bara röda kryss. Och det ser ju ut att vara Yorkshirepudding på den.![]()
(Om man högerklickar på "bild" och väljer "egenskaper" från menyn, får man upp url:en till bilden. Istället för att länka till bilden kopierade jag in den i inlägget. Tydligen är det något med länkningen som inte vill sig.)
Inte apelsin.