Hmmmm, det jag skrev nio h tidigare dög alltså inte....varjag skrev:daa overlamnar vi den med varm hand aat traadens francophilespett skrev:Nåt franskt!, Varjag
Quiz: Militär utrustning
Re: Quiz: militär utrustning genom tiderna
Jo det vara en femetta - men det galler att egga 'f-ophilen' till djuptraalningMD650 skrev:Hmmmm, det jag skrev nio h tidigare dög alltså inte....varjag skrev:daa overlamnar vi den med varm hand aat traadens francophilespett skrev:Nåt franskt!, Varjag
spett - har hittat en haardknackt flygmaskin haer - gissingsvis en prototyp. K a n mojligen vara av fabrikatet Bernard - jag har ingen aning
Ingen hittade Loire 30 från 1932.
Loire 30 var tydligen avsedd att ersätta observationsballongerna för specifikationen krävde tydligen att den skulle kunna flyga sakta hela dagen.
Det var inte ett effektivt sätt att envända tre 280hk motorer så det blev bara en.
Den som känner sig kallad får frågan
Loire 30 var tydligen avsedd att ersätta observationsballongerna för specifikationen krävde tydligen att den skulle kunna flyga sakta hela dagen.
Det var inte ett effektivt sätt att envända tre 280hk motorer så det blev bara en.
Den som känner sig kallad får frågan
Då tar jag ett steg fram och första order är rättning i ledet. Och frågar vad detta är?
- Bilagor
-
- pang pang.jpg (14.68 KiB) Visad 849 gånger
Hmmm, den ser så bekant ut och jag har svagt för mig att den är svensk...
MKS??

MKS??
Började byggas 25/11 1949 och sjösattes 16/3 -54
Maxhastighet: 35,5 knop
Deplacement: 36.500/42.300
Huvudbeväpning : 3 st 30.5 cm (i tre torn)
?

Maxhastighet: 35,5 knop
Deplacement: 36.500/42.300
Huvudbeväpning : 3 st 30.5 cm (i tre torn)
?
Stalingrad ??(!)
Ingen Stalingrad sjösattes väl egentligen? Midskeppssektionen till det första skeppet bogserades ut och sänktes som skjutmål.. Annars så stämmer angivna data väl om enbart 3 av 9 pjäser hade installerats ....
No one can prevent me from raising towers in babylon
Rätt!spett skrev:Stalingrad ??(!)
??..nåt franskt igen??
En motsvarande
- Bilagor
-
- artilleryquiz1.JPG (73.88 KiB) Visad 273 gånger