Hej!
Jag hade på den tiden en vän som var med i skp och hon tog mig på möten dom visste min inställning till partiet och dess förhållande till sovjetunionen, jag var med ett tag bakom kulisserna för och ta reda på så mycket som möjligt ,man kan säga att jag spelade med för och få info om dom, får jag fråga lopp jobbar du för säpo eftersom du söker efter folk på nätet ? vill poängera också att vill man ta reda på dom inre fakta ett kommunistparti så kan man faktisdkt gå med där och spela sympatisör det är ingen hemlighet att jag gjorde det inom skp, idag är jag avskydd av aprtiet för att jag ställt dom mot väggen. Ta ex deras fantastiske stalinist Kjell Bygden den mannen avskyr mig för han vet min starka kritik av partiet, det finnns ett svenskt ordspråk som heter "För och känna draken ska man krypa in under dess skinn" vilket jag också gjorde i skp, nu med facit i handen så vet jag hur man tänker inom skp jag gick med pga att min komips dels ville men samtidigit fick jag en inblick i hur kommunisterna tänker och det har gjort att jag fått mer på fötterna inför mina framtida föredrag inom forum för levande historia. Det kan kanske tyckas märkligt att jag var med där ett tag men det var ren taktik från min sida, min bästa vän som tog mig dit har jag nu hjälpt hon har helt tagit avstånf från sovjet och kommunism och skp, jag berättade för henne om min hjälp till esterna under sovjettiden och det väckte henne, vill man få inre fakta är ett medlemsksap för en kort tid ett bra sätt, man visste om min inställning och kritik av partiet jag sa alltid på möten vad jag tyckte, sen kastade man ut mig, men då visste jag också hur dom tänker och fungerar, ta ex Charlie Nordblom mannan bakom boken "Krig i fredstid" han är gammal skpare och hoppade av sen han fått reda på alla fakta sen blev han den främsta motståndaren komt kommunism i Sverige han har avslöjat bla VPKs bindning til sovjet den svenska fredsrörelsen etc etc,så jag vill slutligen säga att jag gick med var för och se deras tänkande och hur dom arbetar min kompis ville att jag skulle vara med henne också på mötena, man kan säga att jag såg min chans till mer kunskap om dom, nu vet jag mycket hur dom tänker och detta tänker jag vända mot dom i mitt föredrag för forum för levande historia.
/ Ann-Mari