Quiz: Militär utrustning
Re: Quiz: militär utrustning genom tiderna
jag får ge mig. Klarar inte av att infoga en bild, det kommer bara upp texten img med lite vidhängande tecken.
MVH Settern
MVH Settern
Du kan också ställa en TEXTFRÅGA - dom är ofta svårare då vi är alltför fokuserade på bilder.... Försök!, Varjagsettern skrev:jag får ge mig. Klarar inte av att infoga en bild, det kommer bara upp texten img med lite vidhängande tecken.
MVH Settern
Projektet startades upp nov 42 och skulle vara klart maj 44. Som vanligt kan man säga att tidsplanen var optimistisk.
Projektet var 9,13m långt och 10,38m brett. Den drevs fram av en motor på 1475hk.
Projektet var 9,13m långt och 10,38m brett. Den drevs fram av en motor på 1475hk.
SAAB J21 ??settern skrev:Projektet startades upp nov 42 och skulle vara klart maj 44. Som vanligt kan man säga att tidsplanen var optimistisk.
/John T
Ingen j21 men förutsättningarna var likartade. De hade samma DB 605 som grund, dock i olika versioner.
farten hängde ju inte med tiden heller max 620 km/h.
- sveahk
- Redaktör och stödjande medlem 2026
November 1942 testades i Rechlin, Tyskland, en DB 605 (Erpr.-Bericht Nr. 2617).Motorn testades i en Me 109 G-1 (Stammkennzeichen VJ+WE). Menade du den?
Hans K
Hans K
Dimensionerna stämmer rätt bra in på det finska V.L. 'Pyörremyrsky' jaktplanet, Varjag
varjag tog den lätt som vanligt.
Tack settern.
Det finns en 'gemensam naemnare' mellan 'Poyrremyrski' och den betydligt modernare SAAB J 35 'Draken'...vad ar den?
Varjag
Det finns en 'gemensam naemnare' mellan 'Poyrremyrski' och den betydligt modernare SAAB J 35 'Draken'...vad ar den?
Varjag
SAAB Motor ?
- sveahk
- Redaktör och stödjande medlem 2026
De befinner sig i samma finska museum...
Hans K
Hans K
Nej.....det handlar om en viktig utrustningsdetalj som ar gemensam for bagge flygplanen
Varjag
Vingar? Landställ? Cockpit?varjag skrev:Nej.....det handlar om en viktig utrustningsdetalj som ar gemensam for bagge flygplanenVarjag
Ledtråd frågas.
MVH
Hans