Jeg fandt vedlagte billede idag i en publikation fra Landsverk. Jeg tror det er den ene af de to L-180, der blev leveret til den danske hær i 1936, da der under billedet er skrevet "PV 7" - formodentlig en henvisning til at vognen i den danske hær blev kendt som Forsøgspanservogn 7?
Jeg tænker billedet er taget på Landsverks fabriksterræn?
Claus Bonnesen
Landsverk L-180
Re: Landsverk L-180
Bilden föreställer en irländsk pansarbil L-180. Fotot är taget inne på Landsverks fabriksområde, förmodligen vid leveransen.
Danska L-180 såg nästan likadana ut, men hade vad jag vet aldrig något såg bland tillbehören. (Lång sak med skydd, fastsatt alldeles under dörren)
Danska L-180 såg nästan likadana ut, men hade vad jag vet aldrig något såg bland tillbehören. (Lång sak med skydd, fastsatt alldeles under dörren)
Re: Landsverk L-180
Tak for det Kjell.Kjell S skrev:Bilden föreställer en irländsk pansarbil L-180. Fotot är taget inne på Landsverks fabriksområde, förmodligen vid leveransen.
Claus B