jepp, fantastiskt bra film.Torbjörn Holmgren skrev:Fistful of dynamite, eller på svenska "Ducka skitstövel!" av Sergio Leone, replik riktad till Rod Steiger.
Quiz: Movie quotes
Re: Quiz: Movie quotes
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Med tanke på en annan tråd jag också frekventerar just nu tar jag följande:
"The only person who could miss with this gun is the sucker with the bread to buy it"
"The only person who could miss with this gun is the sucker with the bread to buy it"
Dawn of the Dead?, VarjagTorbjörn Holmgren skrev:Med tanke på en annan tråd jag också frekventerar just nu tar jag följande:
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
helt rätt!
varjags boll
varjags boll
Tack Torbjörn. Nästa gäller järnvägsanhalter och konversation mellan ett par passagerare.....den ene anger 'Tucuxxxxx' som resmålet.
Den andre säger 'detta tåg stannar inte i Tucuxxxxx....'
Den förste svarar; 'detta tåg KOMMER att stanna i Tucuxxxxx....' Vilket - det gör!
? Varjag
Den andre säger 'detta tåg stannar inte i Tucuxxxxx....'
Den förste svarar; 'detta tåg KOMMER att stanna i Tucuxxxxx....' Vilket - det gör!
? Varjag
Jösses, blotta citatet ger mig gåshud.
"För några få dollar mer" måste det vara...eller?
Äh, det löser sig.
Gåshud - jag medNIL skrev:Jösses, blotta citatet ger mig gåshud.
NIL's fråga, Varjag
- Bilagor
-
- for a few $$$ more.jpg (7.43 KiB) Visad 402 gånger
Tackar...
Här nöjer jag mig med träff i rätt kilometerruta eftersom flera olika klippningar finns:
-"Roligt och roligt, grisar ska inte ha roligt!"
Här nöjer jag mig med träff i rätt kilometerruta eftersom flera olika klippningar finns:
-"Roligt och roligt, grisar ska inte ha roligt!"
Äh, det löser sig.
Det borde vara Emils pappa i Emil från Lönneberga?
/ currahee
/ currahee
Tack, då kommer nästa filmfråga.
I vilken film, i vilken stad och på vilken plats i den staden säger huvudrollsinnehavaren detta? Och vem har huvudrollen?
"Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock."
/ currahee
I vilken film, i vilken stad och på vilken plats i den staden säger huvudrollsinnehavaren detta? Och vem har huvudrollen?
"Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock."
/ currahee
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Den var tuff. Jag känner igen den. Det är ur någon film, ev en parodi, om andra världskriget och jag har för mig repliken ges av Himmler.
Kan det vara Det våras för Hitler?
Kan det vara Det våras för Hitler?
Harry Lime på pariserhjulet i Pratern i Wien i 'Tredje Mannen'. Varjag
"Den tredje mannen" är helt rätt. En film med massor av underbara repliker. Mycket sevärd.
Frågan är din varjag.
/ currahee
Frågan är din varjag.
/ currahee
Tack currahee. En lite lättare kanske denna gång;
'There is nothing a Xxxxxx officer cannot do!'
?, Varjag
'There is nothing a Xxxxxx officer cannot do!'
?, Varjag