Cyber Jokers figurer
Re: Cyber Jokers figurer
Ja Cyber verkligen trevliga figurer. Den sista är peadot "mörk" antar jag.
/Johan
/Johan
- Cyber Joker
- Medlem
Jepp, det är det mörka. TC gör både ljust och mörkt, dock är det vanligt tyg och inte HBT som i DML:s motsvarande.
- Cyber Joker
- Medlem
2 cm FLAK 38 sedd från ovan. SS-soldaten har DML:s mörka peadot camo i HBT tyg på sig och DiD:s hönsnätförsedda hjälm.
- Bilagor
-
- FLAK sedd i flygarperspektiv.jpg (84.11 KiB) Visad 465 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
Fixade ihop denna SS-Totenkopf föreställande en vanlig soldat hösten 1944. Som synes har han inte bröd i sin brödväska utan betydligt mer exploisivt innehåll. Visst är det fint med damasker i tyg men de i plast ser mer verklighetstrogna ut. Damaskerna, magasinfickor och hjälm kommer från DiD, vapnet från Toys City och resten från DML.
- Bilagor
-
- SS-Totenkopf sida.jpg (55.63 KiB) Visad 439 gånger
-
- SS-Totenkopf.jpg (92.63 KiB) Visad 438 gånger
Väldigt fin figur Cyber Joker!
//Alexander
//Alexander
Trevligt, en till som har samma fart som mig i byggandet.
alltid roligt med lite nytt.
alltid roligt med lite nytt.
Ställde en fråga till dig för någon dag sedan!snorre70 skrev:Har oxå funderat fram och tillbaka på en FLAK 38 , men ej slagit till än.
Har nämligen 3 till 5 figurer som skulla passa till denna.
får man fråga vad det blev för slut pris i från England (pris och porto)
har nämligen funderat på att köpa den i sverige tror att det skulle bli ca1250:- att få hem den
vill du inte svara eller har du missat denna?
- Cyber Joker
- Medlem
Förlåt mig. Den kostade £70 - 10% + £30 i frakt. Köpte lite fler prylar tillsammans med en polare så han la £10 på frakten.snorre70 skrev:Ställde en fråga till dig för någon dag sedan!snorre70 skrev:Har oxå funderat fram och tillbaka på en FLAK 38 , men ej slagit till än.
Har nämligen 3 till 5 figurer som skulla passa till denna.
får man fråga vad det blev för slut pris i från England (pris och porto)
har nämligen funderat på att köpa den i sverige tror att det skulle bli ca1250:- att få hem den
vill du inte svara eller har du missat denna?
okej tackar för info då.
Blir ju ungefär samma pengar ser jag då.
ska ta mig en funderare på detta i alla fall.
Blir ju ungefär samma pengar ser jag då.
ska ta mig en funderare på detta i alla fall.
Mycket Fina figurer CJ!
H
Glimturen
H
Glimturen
- Cyber Joker
- Medlem
Så fick jag till slut användning för långrocken i LW-grått som jag köpte i ett sätt på SF-mässan i Malmö. Det är Marcus Holtzhammer som tycker att det är lite kallt att stå och vakta luftrummet över Riket.
- Bilagor
-
- LW FLAK-gunner.jpg (49.07 KiB) Visad 320 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
Har länge funderat på vilken nyans som är den som mest överensstämmer med verklighetens. DML:s pansar camo eller DiD:s pansar camo? Jag håller nog en slant på att DML är närmast verkligheten.
- Bilagor
-
- DML vs DiD.jpg (93.86 KiB) Visad 316 gånger
Håller med, åtminstone vad gäller vår/sommarmönster. Vore kul om det fanns några färgbilder. Antar det eller så har väl dml eller did frågat några veteraner som vet hur originalet såg ut (fanns antagligen färgnyanser)
/Johan
/Johan
- Cyber Joker
- Medlem
Känner en kille som har en äkta pansarjacka i HBT tyg, denna påminner i färgen mest om DML:s. Den har till skillnad från DiD:s inget foder.Jojjan67 skrev:Håller med, åtminstone vad gäller vår/sommarmönster. Vore kul om det fanns några färgbilder. Antar det eller så har väl dml eller did frågat några veteraner som vet hur originalet såg ut (fanns antagligen färgnyanser)
/Johan
- Cyber Joker
- Medlem
Japanska manga figuren major Motoko Kusanagi möter löjtnant Albrecht från Cyber Hobby. Motoko Kusanagi är huvudpersonen i Shirow Masamune´s manga "Ghost in the Shell". Väldigt välgjord kropp till denna kvinnliga figur, rent av för välgjord skulle nog den pryde tycka! 
- Bilagor
-
- Manga majoren Motoko Kusanagi.jpg (69.01 KiB) Visad 245 gånger