Ja 21:st Century är väldigt robusta då de är mer leksaker än modeller. Har studerat deras Kübelwagen som säkert hade klarat av rätt hårdhänta krigslekar. På frågan om den ska vara grå eller gul så är det en fråga om när i tiden du tänkt dig använda den. Det var väl efter 1941 som den gula färgen blev den dominerande och ännu senare med inslag av grönt och rödbrunt.
Fordon i skala 1/6
- Cyber Joker
- Medlem
Re: Fordon i skala 1/6
"Hur som haver verkar den väldigt robust och har "tyskstuket". Frågan är om man skall låta den vara grå eller gå på den med gult..., kanske fixa mg-fästet...hmmm. Åhhh dessa projekt... Trots div. brister i "verklighetsöverensstämmelse" verkar den riktigt juste."
Ja 21:st Century är väldigt robusta då de är mer leksaker än modeller. Har studerat deras Kübelwagen som säkert hade klarat av rätt hårdhänta krigslekar. På frågan om den ska vara grå eller gul så är det en fråga om när i tiden du tänkt dig använda den. Det var väl efter 1941 som den gula färgen blev den dominerande och ännu senare med inslag av grönt och rödbrunt.
Dunkelgelb infördes som basfärg i samband med Kursk-offensiven sommaren 1943.
Gult hade dessförinnan används i Nordafrika.
Överlevande fordon bakom fronten i "lungnare" delar av riket kunde behålla sin pansargråa färg resten av kriget utan ommålning.
Mvh
Kent
Gult hade dessförinnan används i Nordafrika.
Överlevande fordon bakom fronten i "lungnare" delar av riket kunde behålla sin pansargråa färg resten av kriget utan ommålning.
Mvh
Kent
haloj igen!!!
i dag kom min zundapp med sido vagn,här är att par bilder på den,är faktiskt nöjd måste jag säga
i dag kom min zundapp med sido vagn,här är att par bilder på den,är faktiskt nöjd måste jag säga
- Bilagor
-
- DSC00476.JPG (46.71 KiB) Visad 620 gånger
-
- DSC00473.JPG (51.15 KiB) Visad 620 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
Vad är Zündappen gjord av? Polystyren plast och resin, eller bara plast? Var det inte den det var mycket resin i? Har för mig någon här på forumet köpte en sådan och den var mycket skadad vid ankomsten beroende på att det var mycket resin eller polystone delar i den.
Jag köpte DiD´s Zundapp, och den kom fram som skrot kan man säga.Cyber Joker skrev:Vad är Zündappen gjord av? Polystyren plast och resin, eller bara plast? Var det inte den det var mycket resin i? Har för mig någon här på forumet köpte en sådan och den var mycket skadad vid ankomsten beroende på att det var mycket resin eller polystone delar i den.
O den består av en hel del Resin.
Men vet inte om pepppe75´s Zundapp är en DiD för denna gröna färg kom den aldrig ut i, men kan vara om målad.
Men jag kommer att bli nöjd med min med när jag är klar med denna.

Efter lita små fix (Eller kanske ganska mycket fix)
tja mors.
det är nog lite blandat resin o plast,den är ganska tung,det var bara några små skråmor men det fixar man lätt till.
den var bra packad i gjuten fogskum form typ
har fått hem min andra rörliga figur som jag ska ha i tigern,det blir nog tre framöver
här har ni en bild bakifrån utan bakstycke,alltså ryggen!!
det är nog lite blandat resin o plast,den är ganska tung,det var bara några små skråmor men det fixar man lätt till.
den var bra packad i gjuten fogskum form typ
har fått hem min andra rörliga figur som jag ska ha i tigern,det blir nog tre framöver
här har ni en bild bakifrån utan bakstycke,alltså ryggen!!
- Bilagor
-
- blir nog det här ebay fyndet som blir den andra rörliga av tre eller fyra he he!!
- DSC00471.JPG (41.71 KiB) Visad 598 gånger
-
- dagens teknologi coolt!!!
- DSC00469.JPG (46.23 KiB) Visad 598 gånger
tja snorre!!
min zundapp är inte grön den är german tank grey,det blev bara lite lustigt när jag fota den,konstigt ljus kanske!
min zundapp är inte grön den är german tank grey,det blev bara lite lustigt när jag fota den,konstigt ljus kanske!
Jag är själv sugen på att köpa en tysk MC, helst en utan sidovagn som jag kan använda till en MC-ordonnans. Alla tips på var en sådan kan hittas är välkomna! 
Skitsnygga MC båda 2!
Pepppes strået vassare (men med en högre men prisvärd prislapp)
Pepppe, är dina figurer Spearhead eller DIY?
Spearhead känner jag till - de är "plug in and play".
Rör sig efter ett inprogramerat mönster och tar bara en kanal (av/på) i anspråk - DIY känner jag inte till så bra.
Jäkligt snygga gubbar du har till din Tiger.
Mvh
Kent
Pepppes strået vassare (men med en högre men prisvärd prislapp)
Pepppe, är dina figurer Spearhead eller DIY?
Spearhead känner jag till - de är "plug in and play".
Rör sig efter ett inprogramerat mönster och tar bara en kanal (av/på) i anspråk - DIY känner jag inte till så bra.
Jäkligt snygga gubbar du har till din Tiger.
Mvh
Kent
halloj kent w!!
tackar så mycket!! jo figurerna har jag köpt av en kille i england,själva överkroppen kan man köpa som kitt o montera in servona själv,har ett sånt som jag tänkte påbörja själv dom andra har killen i england monterat åt mig.dom är ju fyr kanaliga män tänkte banta ner två figurer till 3 kanals o en till 2 kanals och så ä det bar o mixa i hop sladdarna från varje figur beroende på hur man vill att dom ska röra sig,har själv en 9 kanalare så det får plats med tre extra kanaler.
företaget som gör över kropparna heter CHURCHILL CREATIONS.har även en mail adress om du är intresserad,slå mig ett mail bara!!
ha det gött.
mvh peppe.
tackar så mycket!! jo figurerna har jag köpt av en kille i england,själva överkroppen kan man köpa som kitt o montera in servona själv,har ett sånt som jag tänkte påbörja själv dom andra har killen i england monterat åt mig.dom är ju fyr kanaliga män tänkte banta ner två figurer till 3 kanals o en till 2 kanals och så ä det bar o mixa i hop sladdarna från varje figur beroende på hur man vill att dom ska röra sig,har själv en 9 kanalare så det får plats med tre extra kanaler.
företaget som gör över kropparna heter CHURCHILL CREATIONS.har även en mail adress om du är intresserad,slå mig ett mail bara!!
ha det gött.
mvh peppe.
Hej peppe,
Jo dom känner jag till.
Här är en tråd om deras figurer:
http://uktankclub.star-one.co.uk/phpbb3 ... &sk=t&sd=a
Själv kommer jag att köra med Spearheads "plug and play-figurer".
Lite dyrare men då slipper man ockupera mer än en kanal och figurerna klara sig själva under gång då man har fullt upp med att spaka alla andra funktioner
Kommer att ha en gubbe i Hetzern, 3st i Panthern, 4st i Tigern och inte mindre än 5st i Panzer IV.
Alla gubbar i de 3 senare skall röra huvudet uppåt och spana efter Jabos för alla är ifrån Normandie.
Bara de 4st commadrarna skall även kunna röra armarna.
Mvh
Kent
Jo dom känner jag till.
Här är en tråd om deras figurer:
http://uktankclub.star-one.co.uk/phpbb3 ... &sk=t&sd=a
Själv kommer jag att köra med Spearheads "plug and play-figurer".
Lite dyrare men då slipper man ockupera mer än en kanal och figurerna klara sig själva under gång då man har fullt upp med att spaka alla andra funktioner
Kommer att ha en gubbe i Hetzern, 3st i Panthern, 4st i Tigern och inte mindre än 5st i Panzer IV.
Alla gubbar i de 3 senare skall röra huvudet uppåt och spana efter Jabos för alla är ifrån Normandie.
Bara de 4st commadrarna skall även kunna röra armarna.
Mvh
Kent
- Cyber Joker
- Medlem
När vi ändå är inne på motorcyklar. Är det någon som vet om DiD:s Kettenkrad är i plast eller resin? Jag vet att hjulen och upphängningen till dessa är i metall liksom påhängs vagnen. Motorn och transmissionen är väl i resin precis som på DML:s Kettenkrad. Är lite kritisk till DiD:s fordon men funderar ändå på att köpa deras kettenkrad.
Jag har DiD´s Kettenkrad, men jag kan inte säga till 100% va den är gjord av, men det är klart skilnad mellan DiD´s zundapp ocg Kettenkrad i alla fall. Jag tycker den känns mera Ok än Zundappen i alla fall.Cyber Joker skrev:När vi ändå är inne på motorcyklar. Är det någon som vet om DiD:s Kettenkrad är i plast eller resin? Jag vet att hjulen och upphängningen till dessa är i metall liksom påhängs vagnen. Motorn och transmissionen är väl i resin precis som på DML:s Kettenkrad. Är lite kritisk till DiD:s fordon men funderar ändå på att köpa deras kettenkrad.
Det är vad jag kan säga i alla fall.
panzerIV skrev:Jag är själv sugen på att köpa en tysk MC, helst en utan sidovagn som jag kan använda till en MC-ordonnans. Alla tips på var en sådan kan hittas är välkomna!
Ge mig tips då grabbar!
När min DID mc kom var den inte riktigt lika risig som Snorres.
Men dock har jag reparerat den en del sen dess.
250-projektet ligger dock före just nu.
H
Glimturen
Men dock har jag reparerat den en del sen dess.
250-projektet ligger dock före just nu.
H
Glimturen
- Bilagor
-
- Bike_6.JPG (89.72 KiB) Visad 514 gånger
-
- Bike_5.JPG (94.46 KiB) Visad 513 gånger
-
- Bike_4.JPG (86.89 KiB) Visad 514 gånger