Cyber Jokers figurer
Fullständiga ritningar m.m. matnyttigt på en Hetzer i 1:6 finns här - http://www.anvilus.com/hobby.html - om du är intresserad Cyber. Skall försöka sno ihop en själv en vacker dag... och du schwimmern ä himla fin.
/Johan
/Johan
- Cyber Joker
- Medlem
Inte ett öre extra. Den kostade mig exakt $299. Den skickades portofritt till New York från Texas. I N.Y. där syrran var på semester hos en polare tog hon den med sig till Stockholm, sedan tog syrrans polare den med sig igår när hon skulle ner hit. Så jag var ner till stationen och hämtade den vid stockholmståget. Annars hade det nog blivit en dyr historia.snorre70 skrev:Hur mycket extra blev det i porto o tull på denna trevliga Schwimmwagen så om man får fråga?
Trevligt, alltid skönt att slippa det där extra.........Cyber Joker skrev:Inte ett öre extra. Den kostade mig exakt $299. Den skickades portofritt till New York från Texas. I N.Y. där syrran var på semester hos en polare tog hon den med sig till Stockholm, sedan tog syrrans polare den med sig igår när hon skulle ner hit. Så jag var ner till stationen och hämtade den vid stockholmståget. Annars hade det nog blivit en dyr historia.snorre70 skrev:Hur mycket extra blev det i porto o tull på denna trevliga Schwimmwagen så om man får fråga?
Ett fynd med andra ord.......
- Cyber Joker
- Medlem
Regnrock
Jag förstår inte varför DiD har envisats med att göra denna regnrock i något tjockt läderliknande material och tillika fordrad på insidan. Detta plagg var tillverkat i galon och ofordat. I skala 1:6 blir den orimligt styv och tjock. DML har gjort en i galon som är mycket bättre men svår att hitta. Plagget tillverkades för MC-odonnanser men var mycket populärt bland de tyska soldaterna och officerarna och ses ofta på bilder från den tiden.
- Bilagor
-
- Regnrock som ser ut som läder.jpg (70.02 KiB) Visad 811 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
Dessa foton togs av allierat spaningsflyg den 2 maj 1945 på en SS-Brigardeführer flyende i riktning mot Sydtyskland. I baksätet kan man se två större trälådor med okänt innehåll, bredvid ligger en filmkamera med batteri. På foto nummer två syns en kamera hänga på motorn till vindrutetorkaren. Då officeren i fråga inte har några utmärkelser antas han tillhöra någon i kretsen kring Reichführer Himmler. Han färdades i hög fart mot området i Tyrolen. Flygplanet hade ingen möjlighet att öppna eld mot honom då han straxt efter det att fotona togs försvann in i en tät granskog.
- Bilagor
-
- SS-Brigardeführer flygfoto 2.jpg (74.69 KiB) Visad 798 gånger
-
- SS-Brigardeführer flygfoto 1.jpg (65.38 KiB) Visad 798 gånger
Senast redigerad av 1 Cyber Joker, redigerad totalt 5 gånger.
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
Jo när man väl fått dit dom. Det är ett djävla lirkande innan de kommer på plats, man får vara försiktig så man inte knäcker rattstång, växelspak eller pedaler. Generellt så är Dragons fordon mycket ömtåliga, definitivt inga leksaker till skillnad från Armor Hobbies 250:a som tål en hel del.snorre70 skrev:Figurerna ser ut att sitta bra i bilen, tänkte på plattsen vid figuren.
Är det inte gamle Rudolf som fått befordran till någon fin stab sedan Poteau som sitter och kör din fina Scwimmwagen?
Fina foton och lite rolig story.
Håller med i tidigare inlägg om regnrocken, har tå did och en dml.
Dml varianten är dubbelt så bra, minst.
Smidigare och mer relistiskt ofodrad regnrock, inget annat.
Verkar möjligtvis vara vettigt som handsytt plagg åt någon högre officer.
Hälsningar
Glimturen
Hälsningar
Glimturen
- Cyber Joker
- Medlem
Jodå, det är gamle Rudolf. Råkar ha två lösa Rudolf och en MIB. Han var bra för han hade så stort huvud, officersmössorna passade bra på honom.glimturen skrev:Är det inte gamle Rudolf som fått befordran till någon fin stab sedan Poteau som sitter och kör din fina Scwimmwagen?
Hälsningar
Glimturen
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
Söndagar är alltid långtråkiga, så jag satt och knåpade ihop en figur med lite kläder jag bestämt mig för att använda. Det blev en sniper till slut, så jag fick användning av ansiksmasken jag har haft liggande. Fick limma om kragspeglar, ärmvinkel och ärmörn då detta bara lossnar ( han är SS-Rottenführer fast det inte syns). Tog ett limstift och blötte upp limmet i vatten och fick till en perfekt blandning så nu sitter de kanon. Ska man ha av dem är det bara att blöta upp tyget förhoppningsvis. DML:s dubbelhäfftande är totalt värdelöst.
- Bilagor
-
- Sniper ansiktsmask ner.jpg (73.24 KiB) Visad 650 gånger
-
- Sniper ansiktsmask upp.jpg (90.33 KiB) Visad 650 gånger