Dagenz Bild

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 3 november 2002, 21:02

Rolig bild :lol:
Det vart inga hober på bilden för jag vet inte riktigt hur jag tänker mig dem..

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 3 november 2002, 21:49

jag måste säja att hober äe svåra att måla...så verkar det dessutom vara med dom flesta konstnärerna. antingen ser dom ut som barn eller så ser dom ut som uråldriga förvridna monster..ja...nära på iallafall...

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 3 november 2002, 22:04

Kan inte säga annat än att jag håller med. När kommer din Smaugbild förresten?

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 3 november 2002, 22:15

snart...har varit upptagen på sistånde så det är lite kvar men den kommer den...

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 4 november 2002, 01:10

Flikkan skrev:Hur gammal är du, Beleg?
Jag är 17 år..sitter och gnor i England nu men jag drar hem till Sverige på Onsdag för att min mormor är dörende. :cry: (Det är delvis därför jag vari så kinkig med er, Gothmog och Gilithil)
Jag håller på att måla The Shire nu.. det är min första landskapsmålning så det kommer se lite roligt ut men när den blir klar så fixar jag in den. Jag ska nog försöka mig på Sauron som the Necromancer jag med.. Dol Guldur ska nog också vara i förgrunden! Får se hur olika ett tecknarproffs som du, Gothmog, som gått i skola å allt, och en liten amatör som jag tänker oss motivet :)

Men jag har inga andra idéer. Men jag är besatt av Balroger så jag kanske drar en Zirakzigil jag med..

Några andra idéer?? Noldors flykt låter inte så lajbans, sorry.. men jag håller med Gothmog.. å Túrin e jag redan färdig med känner jag.
Gothmog II skrev:Jag behöver en bra pose för Gandalf..
Gothmog, hur hur står balrogen? Slår han, dör han eller parerar han?
Annars kan ju Gandalf parera med det lysande Glamdring eller så kan han dra ett halvfärdigt hugg ELLER en magi-eld-boll?

Ståendes lite bakåt lutad med böjda knän och med svärdet tvärs med kroppen om han blockar, huggande, svepande rörelse om han ska hugga OCH han kan ha höjt handen och ska precis slunga en eldboll emot Balrogen.

Ska se vilken jag väljer sen..

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 4 november 2002, 01:51

Nu fick jag sån lust att göra klart den där The Shire-bilden...

(Senare)

NU e den klar! Färsk å fin ;) Som sagt, det är min första landskapsmålning så det är inte klockrent men ett hyffsat första försök tycker jag själv, vad säger ni?
Bilagor
the shire.jpg
the shire.jpg (126.41 KiB) Visad 380 gånger

Trippad kick
Medlem

Inlägg av Trippad kick » 4 november 2002, 12:24

heh nu verkar det ju bara vara "hemmagjorda" bilder inne, mycket fina alla dock. Tyckte Belegs senaste var mysig..

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 4 november 2002, 14:45

Beleg Strongbow skrev:sitter och gnor i England nu men jag drar hem till Sverige på Onsdag för att min mormor är dörende. :cry:
Beklagar... :cry:

Din bild var fin! Två fel bara: tycker att himlen var för lite blå, lite för blek och så. Skulle vara mycket finare om du färglade den med! Och andra felet tyckte jag var hobdörren, tyckte inte så värst om de där gröna strecken.

Användarvisningsbild
*P*
Medlem

Inlägg av *P* » 4 november 2002, 15:05

Väldigt müsig! :D

Det enda jag retar mig på är röken(hoppas det är rök) som stiger upp lite här och var och ser ut som bladlösa träd. Fylke måste samla ihop till världens största ozonhål... :wink:

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 4 november 2002, 15:11

Beklagar det med din Mormor

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem

Inlägg av Flikkan » 4 november 2002, 15:24

Sorry, men hittade ett fel till :wink: Knoppen på dörren ska va gul :)

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 4 november 2002, 16:05

Beleg Strongbow skrev:Jag är 17 år..sitter och gnor i England nu men jag drar hem till Sverige på Onsdag för att min mormor är dörende. :cry: (Det är delvis därför jag vari så kinkig med er, Gothmog och Gilithil)
Jag håller på att måla The Shire nu.. det är min första landskapsmålning så det kommer se lite roligt ut men när den blir klar så fixar jag in den. Jag ska nog försöka mig på Sauron som the Necromancer jag med.. Dol Guldur ska nog också vara i förgrunden! Får se hur olika ett tecknarproffs som du, Gothmog, som gått i skola å allt, och en liten amatör som jag tänker oss motivet :)
Beklagar med mormor din :(
Ursäkta att jag måste rätta dig men jag har inte gått någon annan tecknarskola än "the hard way of life"...jag är blott en amatör som du.

En eldboll är inte aktuellt då jag anser att styrkan hos Gandalf ligger i psyket mer än i spektakulära eldshower, och vad ska skulle en liten eldboll ha för en effekt på en balrog (eld-demon)? Jag är mer inne på att Gandalf ska göra en "force"-push eller något så att Balrogen faller ner, vilket han gör i boken.

Mysig bild av The Shire förresten, himlen verkade lite blek dock och röken påminde mer om kvastar än om rök...

Beleg Strongbow
Medlem

Inlägg av Beleg Strongbow » 4 november 2002, 16:36

Ska bli skönt att komma hem ifrån England faktiskt. E trött på mentaliteten å pubkulturen här.

Jag måste bara fråga, när Gandalf har fallit ner ifrån bron så hamnar han "in the deep places of the world" och han träffar på "the nameless ones" och dom drar upp för nån trappa där, gör dom inte det?

Hur hänger Gandalf med upp för trappan? Följer han efter eller klänger han sig fast? Hur står det beskrivet i boken? Jag kommer inte ihåg..

Jag tänkte faktiskt också på det där med eld vs. eld (beträffande balrogen) men jag tänkte att den starkaste av dom vinner. Om du ska göra en "force-push" så kanske han ska ha en liknande pose som kyle Katarn har i Jediknight II fast med båda händerna utsträckta istället för en...

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 4 november 2002, 17:21

Beleg Strongbow skrev:Ska bli skönt att komma hem ifrån England faktiskt. E trött på mentaliteten å pubkulturen här.

Jag måste bara fråga, när Gandalf har fallit ner ifrån bron så hamnar han "in the deep places of the world" och han träffar på "the nameless ones" och dom drar upp för nån trappa där, gör dom inte det?

Hur hänger Gandalf med upp för trappan? Följer han efter eller klänger han sig fast? Hur står det beskrivet i boken? Jag kommer inte ihåg..

Jag tänkte faktiskt också på det där med eld vs. eld (beträffande balrogen) men jag tänkte att den starkaste av dom vinner. Om du ska göra en "force-push" så kanske han ska ha en liknande pose som kyle Katarn har i Jediknight II fast med båda händerna utsträckta istället för en...
Gandalf hänger sig tydligen fast i balrogens fötter upp till trappan har jag fått för mig. Sen följer han balrogen uppför trappan till den högsta tinnen ZirakZigil där balrogen på nytt tänder sin eld och bråkar med Gandalf. Gandalf putar ner balrogen som dör i fallet och Gandalf kollapsar sen..

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 4 november 2002, 21:10

håller med *P* den va väldigt müsig!!! fast som flikkan sa så va dörren lite för randig...

Skriv svar