Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
-
Gothmog
- Medlem
Jag har idé-torka, hjälp mig att komma på något som jag kan teckna. Gärna något med ondska i och gärna något med action i...
-
Beleg Strongbow
- Medlem
av Beleg Strongbow » 1 november 2002, 14:04
Jag vill också ha nån skön idé..
Fast jag har mest ritat ondska.. jag vill ha nått landskapsmotiv på nått av ställen.. helst med en viktig händelse i förgrunden eller nått..
-
Eowyn
- Medlem
nu e man tillbaka igen...jag tycker att gothmogs bild va väldigt snügg! å dvärg 3 hade väldigt läckra kallingar...=)...
belegs bild va väl inte en av mina favoriter. jag tücket att han såg lite väl ihoptrückt ut. baltogen av inte som jag hade tänkt mig heller. åuxan va väldigt snügg!!!
-
Gothmog
- Medlem
Beleg Strongbow skrev:Jag vill också ha nån skön idé..
Fast jag har mest ritat ondska.. jag vill ha nått landskapsmotiv på nått av ställen.. helst med en viktig händelse i förgrunden eller nått..
vad sägs om gamla skogen? Fangorn? Så, nu ska du ge idéer till mig
-
Beleg Strongbow
- Medlem
av Beleg Strongbow » 1 november 2002, 20:31
Jadu! Kanske inte är en så dum idé med Fangorn Forest eller den gamla skogen.... kanske drar en hobbiton med.. får se får se..
Jag vill se den sista striden på Zirakzigil mellan Gandalf å Balrogen! Sista dödande hugget eller "putten" kanske snarare
ELLER
Kanske Sauron som The Necromancer i förgrunden till Dol Guldur??
ELLER
en stor bulle och sen blir allt mörkt.. eller jag vet inte..
-
Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Zirakzigil kan nog bli rätt tufft. Själv håller jag på att rita meningslösa saker som 'The Moon' och 'The Sun', har typ slut på idéer. Försökte rita Nienor då hon springer i skogen då hon blitt förtrollad av Glaurung, men problemet är att jag inte ens kommer på hur jag vill att hon ska se ut. Eller rättare sagt... Alla tjejer jag ritar blir så lik min egen bild av Eowyn... Och då är det så tråkigt.
Någon som vet något som är lätt att rita?
-
Gothmog
- Medlem
Zirakzigil låter väldigt lockande, den har man inte sett många gånger. Gandalf brukar annars mest figurera på en stenbro. Sauron som Necromancer i förgrunden till Dol Guldor låter också riktigt bra och tror jag gör båda men börjar med Zirakzigil....
-
Eowyn
- Medlem
hmmm...låter ganska svårt att göra måste jag säja...jag ska bara fixa lite småsaker på smaugbilden så kommer den...
-
Gothmog
- Medlem
Eowyn skrev:hmmm...låter ganska svårt att göra måste jag säja...jag ska bara fixa lite småsaker på smaugbilden så kommer den...
Jag har svårt med Gandalfs pose, balrogen däremot har så gott som klar...
-
Gilithil
- Medlem
-
Kontakt:
en stor bulle och sen blir allt mörkt.. eller jag vet inte..

yrroL...
-
Gothmog
- Medlem
Jag behöver en bra pose för Gandalf....några idéer
-
Eöl mörkalven_
- Medlem
-
Kontakt:
av Eöl mörkalven_ » 2 november 2002, 23:54
Gothmog II skrev:Jag har idé-torka, hjälp mig att komma på något som jag kan teckna. Gärna något med ondska i och gärna något med action i...
Jag skulle vilja se Noldors flykt över till beleriand från valinor, kanske med bakrund där Fëanor bränner teleris skepp för de 2 andra skarorna..
En annan som skulle vara tuff att "bildsätta" är när Túrin möter Nienor i skogen efter nienor har blivit förtrollad av glarung..
-
Gothmog
- Medlem
Eöl mörkalven,
Jag tycker inte riktigt om Fëanor så tyvärr...och idén med Turin som möter en förtrollad Nienor, nej tack. Jag håller mig borta från incestiösa namn-fanatiker...

-
Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Hur gammal är du, Beleg?
Just nu håller jag på att måla Fangorn... Tycker ni att jag ska rita dit två små hober vid namn Merry och Pippin också?
-
Gothmog
- Medlem
Flikkan skrev:Hur gammal är du, Beleg?
Just nu håller jag på att måla Fangorn... Tycker ni att jag ska rita dit två små hober vid namn Merry och Pippin också?
Gör det, hober är alltid lika gulligt. Själv målar jag också Fangorn för tillfället...men jag hade problem med hoberna så jag strök dom.
Här kommer förresten en bild som jag ritade här om dagen, egentligen har den ingenting med Midgård att göra men jag vill höra vad ni tycker.
-
Bilagor
-

- Flying free, Flying fr...
- flying fr...jpg (63.35 KiB) Visad 872 gånger