Quiz: Efterkrigstiden
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Stämmer, en av de mer okända internationella organisationerna. Kritiker menar att det är en overklig konstellation mellan länder som inte har något gemensamt.
Sekretariatet ligger i Pekinbg och antiterroristkontoret ligger i Tasjkent och det är de enda kontoren som finns.
Föga förvånande så är man tydlig att poängtera att organisationen inte vilar på någon gemensam värdegrund, vad länderna sysslar med är alltså upp till dem.
/Martin
Sekretariatet ligger i Pekinbg och antiterroristkontoret ligger i Tasjkent och det är de enda kontoren som finns.
Föga förvånande så är man tydlig att poängtera att organisationen inte vilar på någon gemensam värdegrund, vad länderna sysslar med är alltså upp till dem.
/Martin
Inga Kennediesar, nej. (Antar att du menar John F. och Robert?) Politiken är rätt område, och dessa två förknippas också med varandra.
Hittade en betydligt större bild! Om den nu är till någon hjälp - han till vänster känner jag igen trots att vi mest sett honom vid högre ålder. Mannen till höger är betydligt knepigare trots att han dog ung. Hint hint.
Hittade en betydligt större bild! Om den nu är till någon hjälp - han till vänster känner jag igen trots att vi mest sett honom vid högre ålder. Mannen till höger är betydligt knepigare trots att han dog ung. Hint hint.
Ernesto Guevara just så! Bilden lär vara den första på Fidel och Che tillsammans. Den är tagen i Mexico City ca 1960.

Här en betydligt enklare bild. Tänk vad lite ansiktshår kan ställa till ett utseende. (Ser nu att Che blev 39 år. Varför tänker jag på honom som en yngling? Kanske beror på att jag jämför med den metusalem de fick på tronen? Så är det nog.)
varjags fråga. (För vilken gång i ordningen.
)

Här en betydligt enklare bild. Tänk vad lite ansiktshår kan ställa till ett utseende. (Ser nu att Che blev 39 år. Varför tänker jag på honom som en yngling? Kanske beror på att jag jämför med den metusalem de fick på tronen? Så är det nog.)
varjags fråga. (För vilken gång i ordningen.
- Niedzwiadek
- Medlem
Visst är det överste Bob Denard. Han var bland annat med om att ta makten på Komorerna, inte mindre än fyra gånger.varjag skrev:Bob Denard, 'legosoldat extraordinaire och 'Mad' Mike Hoare's högra hand i Katanga......ett liv varom äventyrsböckerna bara kan drömma.....Niedzwiadek skrev:Fransmannnen som dog härom dagen? (Glömt hans namn men kanske hjälpt någon på traven)
Fast jag hade inte noterat, att han dog för tre dagar sedan. Det var ett rent sammanträffande, att frågan gällde honom.
Frågan till Varjag.
/G:son