Michael Jackson död

Skriv svar
Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Michael Jackson död

Inlägg av Hexmaster » 3 september 2007, 11:43

Inte artisten alltså (även om det är upplagt för missförstånd...) utan öl- och whisky-kännaren. Författare till en mängd skrifter, själv hittade jag honom via en glassig whisky-bok, men det var hans djupa öl-kunskaper som gjorde honom känd.

Wikipedia: Michael Jackson (writer)

Casanova
Utsparkad

Inlägg av Casanova » 3 september 2007, 13:50

Vila i frid Michael.

Han var nog en av de få "kändisarna" i världen som det faktiskt hade varit roligt att träffa och snacka lite med.

Synd bara att det inte var den pedofile sångaren.

Användarvisningsbild
Harkett
Medlem

Inlägg av Harkett » 3 september 2007, 15:21

Vad synd att han är död. Vila i frid. Jag såg honom på TV Finland i Stockholm där han pratade om sahti. En av de ledande experterna inom ölkunskap. Se:
http://www.beerhunter.com/styles/sahti.html

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Re: Michael Jackson död

Inlägg av Stefan Lundgren » 3 september 2007, 20:33

Hexmaster skrev:Inte artisten alltså (även om det är upplagt för missförstånd...) utan öl- och whisky-kännaren. Författare till en mängd skrifter, själv hittade jag honom via en glassig whisky-bok, men det var hans djupa öl-kunskaper som gjorde honom känd.

Wikipedia: Michael Jackson (writer)
När jag klickade på denna tråd så trodde jag att det var artisten som hade dött, vilket jag inte skulle bli försvånad över.....Men jag har också hört talas om öl- och whiskeykännaren, den andre har man hört och läst desto mer om.

Stefan

Användarvisningsbild
Probstner
Medlem

Inlägg av Probstner » 3 september 2007, 22:11

För oss öldårar var Jacksons tidigare verk (för 25-30 år sedan) en uppenbarelse och de är alltjämt centralpunkt i ölvännernas kanon. Utan Jackson ingen ölvåg - helt allvarligt.

/ Probstner

Jens Yde
Medlem

Re: Michael Jackson död

Inlägg av Jens Yde » 25 augusti 2009, 20:41

Michael Jackson var en berejst herre, der også besøgte Thisted, hvor han smagte økologisk Thy, Limfjords Porter, Porse Guld og Julefnug, som jeg godt kender.

Også Sankt Clemens bryghuset i Århus besøgte han. Det er et værtshus, der ligger op til Bispetorv, hvor der netop nu påbegyndes arkæologiske udgravninger i søgning efter vikingernes Århus.
http://www.beerhunter.com/documents/19133-000207.html

Skriv svar