Quiz: Efterkrigstiden
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Det stämmer. Veteranerna är bittra, då deras sak, kravet att bli accepterade som veteraner, tas inte på allvar ens i deras eget land. Därför gillar de inte ordet "fotbollskriget", de anser att det döljer sanningen. Och visst måste det ha varit blodigt under de dryga 100 timmarna kriget pågick, ca 2000 stupade sammanlagt (inkusive civila offer). Din fråga.Robert Sköld skrev:Veteraner från det så kallade Fotbollskriget mellan El Salvador och Honduras 1969?
/Robert Sköld
- Graf Zeppelin
- Medlem
- Kontakt:
Ja det här får bli en ren gissning - då de mindre kända deltagarna på 'den rätta sidan' i Vietnam var Fillippinierna, Syd-Korea och Thailand. Syd-Korea, nästan okänt för eftervärlden - hade den näst största armén där - efter USA (omkring 300 000 man!) - så min gissning går till Fillipinerna och Thailand???, Varjag
Ja du varjag, nu sitter jag verkligen på pottan.
Jag kommer inte åt min källa i ämnet, då målarna kom en dag för tidigt till min lägenhet, mkt blev snabbt nedpackat huller om buller.. och hemma är jag inte.
Sorry.
Nåväl, mitt alltför korta minne säger mig att jag tror att Taiwan var ett av länderna. I vilket fall så hade de två länderna ett fåtal stridande i kriget.
Frågan borde vara din what so ever.
Jag kommer inte åt min källa i ämnet, då målarna kom en dag för tidigt till min lägenhet, mkt blev snabbt nedpackat huller om buller.. och hemma är jag inte.
Sorry.
Nåväl, mitt alltför korta minne säger mig att jag tror att Taiwan var ett av länderna. I vilket fall så hade de två länderna ett fåtal stridande i kriget.
Frågan borde vara din what so ever.
När hantverkare verkligen k o m m e r - droppar man allt! I förhoppning att dom skall göra jobbet innan dom f ö r s v i n n e r igen
Här nästa - en affisch från en terroristorganisation med ambition!
Vilken terroristorganisation talar vi om? För bonus - vad hette dess ledare vid tiden för affischens publicering?....../Varjag
Här nästa - en affisch från en terroristorganisation med ambition!
Vilken terroristorganisation talar vi om? För bonus - vad hette dess ledare vid tiden för affischens publicering?....../Varjag
Det gick fort det Probstner. Visst är det Irgun, Menachem Begins mördargäng - med, som kartan visar, ett 'Eretz Israel' som innefattar hela JordanienProbstner skrev:Irgun är terroristgänget - grafiken återkommer på deras märke. Vad gäller ledaren skulle det ha störst läsvärde om Menachem Begin är rätt svar, så jag gissar på honom.
/ Probstner